5 КЛАС
Тема 4. Музика та візуальні образи
Урок 30
Тема уроку. Шістнадцяті ноти, ритмічна вправа. Робота над піснею “Писанки”. Слухання симфонічної сюїти “Море” К. Дебюсі
Мета уроку: закріпити з учнями тривалості нот, зокрема шістнадцяті, на ритмічній вправі; розвивати ритмічний слух, музичну пам’ять, вокальні навички; виховувати інтерес до симфонічної музики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: фортепіано, магнітофон, аудіо-запис, портрет К. Дебюсі, репродукція картини К. Моне “Враження. Схід
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування та актуалізація опорних знань.
– Діти, погляньте на вправу і згадайте, які ноги за тривалістю найкоротші? Чи є вони у вправі?
(Так, у вправі використано четвертні, восьмі та шістнадцяті ноти).
– Який розмір вправи, що він означає?
(Що у кожному такті по дві четвертні долі).
– Назвемо в ритмі всі ноти, тактуючи.
– Чому 4 шістнадцятих іде на один помах, а тому що
– А тепер настройка. (Розспівування,
– Просольфеджуємо цю вправу тактуючи. (Діти виконують вправу).
– А тепер виконаємо таке завдання в зошитах: перепишіть вправу з дошки, поставивши тактові риски.
III. Робота над піснею.
Розучую пісню на всіх куплетах, слідкую за чистотою інтонування, красивим, легким співом, дотримуючись певного ритму. (Бажаючих опитую на оцінку).
IV. Слухання музики.
1. Бесіда.
– Сьогодні ми познайомимося ще з однією парою унікальних творів художника і музиканта, які передають свої враження від побаченого у своїх творах. Розгляньте репродукцію картини “Враження. Схід сонця” французького художника Клода Моне. На полотні зображення враження художника, яке він пережив, дивлячись на схід сонця.
На перший погляд, рисунок ніби намальований недбало, хаотично, невиразні контури, все у тумані. Але якщо добре вдивитися у полотно, то точніше можна зрозуміти зображене.
– А тепер послухайте симфонічну сюїту “Море”, її і частину, яка має назву “На морі від зорі до зорі” французького композитора Кпода Дебюссі. Слухаючи твір, зверніть увагу на такі моменти:
– Чи співзвучний він із побаченою картиною?
– Чим скористався композитор, зображуючи море?
– Якими музичними засобами?
– Чи допомагає музика переживати враження від картини? (Діти слухають і характеризують твір).
2. Характеристика прослуханого.
3. Повторне слухання.
V. Підсумок уроку.