ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 33. СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. МНОГОКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ
Мета: формувати в учнів уміння складати рівності на додавання і віднімання за малюнками, порівнювати числа, розпізнавати многокутники у конфігурації декількох фігур; розвивати навички каліграфічного письма; виховувати старанність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Весела лічба
–
Молока їм в мисці дав.
Вісім в кошику сидять,
Їсти хочуть та нявчать.
Годувати треба всіх.
Скільки разом буде їх?
– У живім куточку в школі
Є три рибки у воді,
Ще сім рибок дасть Миколка.
Скільки буде риб тоді?
2. Усна лічба
Гра “Хто більше?”
Учитель виставляє на дошці по черзі картки з цифрами 9; 8; 7; 6. Учні називають усі можливі приклади для складу цих чисел.
3. Завдання на увагу. “Відшукай цифру”
– Якої цифри тут немає?
Фізкультхвилинка
III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.
Завдання 1
– Скільки грибів наколов їжачок? Скільки грибів на галявині? Скільки всього грибів на малюнку? Скільки синичок сидить на годівничці? Скільки синичок на гілці? Скільки всього синичок на малюнку? Скільки книжок лежало у стопці? Скільки книжок несе зайчик? Скільки всього книжок на малюнку?
– За малюнками складіть і розв’яжіть приклади на додавання.
Завдання 2
– Скільки було квітів? Скільки квітів зірвали? Скільки квітів залишилося? Скільки було яєць? Із скількох зробили яєчню? Скільки залишилося яєць? Скільки було цукерок? Скільки з’їли? Скільки цукерок залишилося?
– За малюнками складіть і розв’яжіть приклади на віднімання.
Завдання 3
– Які фігури ви бачите на малюнку? Що у них спільного? Що відмінного?
– Трикутники, чотирикутники, п’ятикутники називають многокутниками.
Многокутники мають кути, сторони, вершини. За якою ознакою многокутники об’єднані в групи? Скільки кутів, сторін, вершин має шестикутник? А восьмикутник?
Завдання 4
– Обчисліть. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання.
Завдання 5
– Скільки трикутників на малюнку? (9) А чотирикутників? (3)
Фізкультхвилинка
2. Гра “Яке число загубилося?”
3. Порівняння чисел
8 і 7 5 і 3 6 і 2 4 і 9 3 і 1
– Використовуйте тільки слово “менше”.
4. Гра “Знайди цифру”
Залетіли в клас синиці, подзьобали одиниці.
Залетіли сойки й склювали двійки.
Залетіли горобці, і не стало цифри три.
Повідомити вас прошу, де стояли цифри ці?
– До якої групи тварин належать синиці, сойки, горобці? (Птахи)
– Хто такі птахи? (Це тварини, тіло яких укрито пір’ям.)
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Скільки чисел ми вивчили?
– Назвіть їх у порядку зростання.
– Яке число найменше? Яке число найбільше?
– Які геометричні фігури ви знаєте?