Розділ 1 Електронне листування
Розділ 1 Електронне листування
1.2. СТРУКТУРА ТА ВЛАСТИВОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО ЛИСТА
Повідомлення електронної пошта подібне до звичайного поштового листа. В нього є заголовок – аналог адреси на конверті і тіло повідомлення – аналог власне листа (рис. 1.1).
Рис. 1.1. Поштове (а) та електронне (6) повідомлення
Заголовок – це набір полів (записів), у яких містяться електронні адреси відправника та одержувачів (їх може бути багато), тема повідомлення, час його надсилання
На відміну від традиційної пошти, де один екземпляр повідомлення отримує один адресат, електронне повідомлення може надійти кільком людям. При цьому адресату можна відправити копію або приховану копію листа. У першому випадку всі одержувачі, переглянувши заголовки, будуть знати, хто отримав копію листа, а в другому – вони не знатимуть, кому її ще надіслано.
Електронні листи зберігаються в поштовій скриньці, але на відміну від традиційної скриньки, куди потрапляють лише ті листи, які приносить поштар, в електронній містяться
Для упорядкування листів у скриньці використовуються стандартні папки (табл. 1.2) і папки, створені її власником.
Історичні відомості
Електронна пошта – одна з перших служб Інтернету. Цей термін виник 1965 року, а основний внесок у розвиток служби зробила комп’ютерна мережа ARPANET, з якої розпочався розвиток Інтернету. Оскільки тоді далеко не всі мережі були безпосередньо пов’язані між собою, в адресах електронної пошти зазначали ще й маршрут доставлення повідомлення. На щастя, це вже в минулому, і сьогодні маршрути визначаються автоматично.
Папка | Призначення |
Вхідні | Стандартне місце зберігання одержаних повідомлень |
Чернетки | Місце зберігання невідправлених або незавершених повідомлень |
Відправлені | Місце зберігання відправлених повідомлень |
Спам | Небажані повідомлення рекламного змісту |
Видалені | Місце тимчасового зберігання повідомлень, що видаляються |
Один користувач може мати декілька поштових скриньок. Це можуть бути скриньки на безкоштовних загальнодоступних серверах веб-пошти, на поштовому сервері підприємства чи навчального закладу. Скриньку у веб-пошті може зареєструвати кожен, натомість в організаціях поштові скриньки створюють лише для їх працівників.
Доступ до поштової скриньки веб-пошти надається через веб-інтерфейс, який дає змаху приймати, надсилати і створювати повідомлення з використанням браузера. Перевага такого інтерфейсу в тому, що доступ до поштової скриньки можна здійснювати з будь-якого підключеного до Інтернету комп’ютера за допомогою браузера (рис. 1.2).
– Дізнатися більше про принцип роботи та інтерфейс поштового клієнта можна на диску.
Рис. 1.2. Інтерфейс поштової скриньки поштової системи Ukr. net у режимі керування папками
Для робота з електронною поштою також використовують програму поштового клієнта (наприклад, Outlook. Mozilla Thunderbird, The Bat!, Opera Mail та ін.). Встановивши її на комп’ютері та налаштувавши на один чи кілька серверів електронної пошта, можна завантажувати пошту на свій комп’ютер і читати її без підключення до Інтернету.