Урок 8.
Типи музики. Узагальнення
Мета уроку: узагальнити тему, перевірити її засвоєння учнями.
Очікувані результати: учні розповідають, про що вони дізналися на уроках музичного мистецтва, які три типи музики запам’ятали, пояснюють їхні особливості, пригадують музичні твори і вивчені пісні, які їм найбільш сподобалися. Учні виразно співають, ритмічно виконують танцювальні рухи під музику, виражають її характер у виконанні й у пластичних рухах.
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: узагальнюючий.
Домінанти
– типи музики;
– пісня, танець, марш.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
Урок будується довільно, на розсуд учителя. Музичний матеріал – на вибір учителя і за бажанням учнів. Головне завдання – узагальнення і закріплення знань за темою “Типи музики”.
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Розспівування.
3.2. Повторення матеріалу попередніх уроків.
3.3. Виконання в русі вивчених пісень.
3.4. Повторне слухання музичних творів.
Порада вчителю
Рекомендуємо скористатися матеріалами СД, а саме – провести гру “Музичне лото” (2 клас):
1, 1а – Визнач тип музики
2, 2а – Які це танці?
4. Мотивація навчальної діяльності
– Що нового і цікавого дізналися учні на уроках музичного мистецтва?
Підкреслити, що в нашому повсякденному житті ми постійно зустрічаємось із трьома типами музики – піснею, танцем і маршем, що свідчить про їхнє велике значення у житті людини. Ця тема збагатила учнів новими враженнями, познайомила з шедеврами світової музики і творчістю видатних композиторів. Знання, набуті учнями, допоможуть їм у сприйманні музичних творів, стати грамотними слухачами і цінителями музичного мистецтва.
5. Орієнтовні завдання і запитання
5.1. Хто потрібен, щоб виникла музика?
5.2. Які є типи музики та їхні особливості.
5.3. Чи можуть різні типи музики зустрічатися в одному творі? Навести приклади.
5.4. Що таке пісня-марш? Пісня-танець?
5.5. Які музичні твори найбільш запам’яталися і сподобалися учням? Чому? Хто їх написав?
5.6. Що таке “а капела”, “динаміка”, “мажор”, “мінор”.
5.7. стали учні краще розуміти музичне мистецтво завдяки знайомству з особливостями трьох основних типів музики?
6. Узагальнення та закріплення знань
За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Завдяки знайомству з трьома типами музики учні стали краще розуміти музичне мистецтво, суттєво збагатився їхній слухацький досвід і музичний кругозір.
8. Вихід із класу