УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
Тема 17. ТВІР-ОПОВІДАННЯ НА ОСНОВІ ПОБАЧЕНОГО
ПРИГАДАЙМО. Які основні особливості оповідання?
615
Пригадайте, які оповідання ви читали на уроках української чи зарубіжної літератури в п’ятому й шостому класах. Яке оповідання вам сподобалося найбільше? Визначте його побудову (зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка).
ПАМ’ЯТКА
Працюючи над твором, потрібно:
– розкрити тему; втілити основну думку (наприклад, ствердити необхідність дбайливого ставлення до книжки);
– вдало
– дотримуватися вимог стилю;
– не забути про вступ і висновок твору.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Для переходу від однієї частини оповідання до іншої можна вживати такі слова та словосполучення: одного разу, раптом, згодом, якось, нарешті, ось так.
616
І. Пригадайте одну із вказаних подій і стисло розкажіть про неї за запитаннями.
1. Екскурсія з класом на підприємство.
Від кого ви дізналися про неї, як чекали, що нового пізнали, з ким зустрічалися, що найбільше запам’яталося, з якими враженнями поверталися
2. Спортивні змагання, у яких ви брали участь.
Чи довго готувалися до змагань, хто був суперником, які моменти найбільше запам’яталися, яким був результат, як відзначали переможців?
3. Відпочинок з родиною на природі.
Як готувалися до поїздки, у якому місці відпочивали, що цікавого бачили, про що спілкувалися, кого зустріли, чим найбільше запам’яталася поїздка, чи вдалося набратися нових сил і наснаги?
II. Напишіть твір-оповідання про одну з подій, свідком чи учасником якої ви були (поїздка до моря, спортивні змагання, футбольний матч, шкільне свято, похід у гори, робота в полі, екскурсія на підприємство, відвідування музею тощо).