УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
Тема 9. УСНИЙ ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ ВРАЖЕНЬ
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Працюючи над описом приміщення, треба помічати деталі, які характеризували б якусь рису вдачі людини. Окремі предмети інтер’єру (квіти на підвіконні, альбоми на полиці, моделі кораблів тощо) можуть розповісти про захоплення господарів помешкання.
584
І. Розгляньте уважно вашу класну кімнату. Накресліть у зошиті таблицю і заповніть її.
Назви предметів, які є в кімнаті | Місце розташування | Ознаки предметів (форма, колір, розмір тощо) |
II. Використовуючи дібраний матеріал та орієнтовний план, опишіть усно вашу класну кімнату.
Орієнтовний план опису кімнати
1. Розташування кімнати (на якому поверсі).
2. Загальний опис кімнати: розмір, освітлення, кількість вікон, колір стін, їх оздоблення, квіти тощо.
3. Предмети, їх розташування й ознаки.
4. Обладнання (карти, посібники, портрети, проектор, комп’ютер, таблиці тощо).
5. Висновок (чи подобається вам кімната, чи є в ній усе необхідне для навчання, який настрій вона
585
Опишіть усно кімнату будинку (квартири), де ви мешкаєте. Скористайтеся поданою нижче рубрикою “Культура мовлення”.
Культура мовлення
ПРАВИЛЬНО | НЕПРАВИЛЬНО |
Великий передпокій Я люблю затишок Зручна шафа М’які крісла Нові стільці Дитяче ліжко Килимові доріжки Яскраві шпалери Ламінована підлога | Велика прихожа Я люблю уют Зручний шкаф М’ягкі крісла Нові стула Дєтська кроватка Коврові дорожки Яскраві обої Ламінований пол |