2-й семестр
ЯДЕРНА ФІЗИКА
4. Атомне ядро. Ядерна енергетика
Урок 13/60
Тема. Узагальнюючий урок
Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів за вивченою темою, підготувати їх до тематичного оцінювання.
Тип уроку: урок закріплення знань.
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
На цьому уроці вчитель повинен узагальнити вивчений матеріал з теми “Атомне ядро. Атомна енергетика” і підготувати учнів до підсумкового тематичного оцінювання знань.
На цьому уроці вчитель може використовувати блок-схеми,
Прийомів багато, мета одна – якісно узагальнити й повторити матеріал даної теми і підготувати учня до майбутнього тематичного оцінювання.
Вашій увазі пропонуються тренувальні тести. Рекомендується кожне завдання розв’язувати в класі “колективно”, використовуючи “пальчики” учнів (див. урок № 6/6).
Тренувальні тести
1. На рисунку показана схема досвіду Резерфорда. На підставі цього досліду Резерфорд:
А запропонував нейтронно-протонну
Б пояснив явище радіоактивності;
В пояснив механізм ланцюгової ядерної реакції;
Г запропонував планетарну модель атома.
2. На рисунку показаний дослід Беккереля. Він загорнув фотопластинку в щільний чорний папір, поклав зверху крупинки уранової солі й виставив на яскраве сонячне світло… Беккерель відкрив явище:
А електромагнітної індукції;
Б магнітної взаємодії;
В радіоактивності;
Г дисперсії.
3. На рисунку показана схема розпаду. При розпаді ядра одержуємо елемент, що в Періодичній таблиці розташований від нього:
А на дві клітинки лівіше;
Б на дві клітинки правіше;
В на одну клітинку правіше;
Г на одну клітинку лівіше.
4. На рисунку показана схема розпаду. При розпаді ядра одержуємо елемент, що в Періодичній таблиці розташований від нього:
А на дві клітинки лівіше;
Б на дві клітинки правіше;
В на одну клітинку правіше;
Г на одну клітинку лівіше.
5. На рисунку показана модель атома.
А Це атом Гідрогену.
Б Це атом Літію.
В Це атом Гелію.
Г Це атом Бору.
6. Радіоактивний препарат, що знаходиться на дні каналу у шматку свинцю, дає вузький пучок радіоактивного випромінювання. У магнітному полі пучок розщеплюється на три частини (див. рисунок).
А Пучок 1 являє собою потік?-частинок.
Б Пучок 2 являє собою потік?-частинок.
В Пучок 3 являє собою потік?-частинок.
Г?-частинки являють собою ядра атома Гелію.
Домашнє завдання
Підготуватися до підсумкового тематичного оцінювання.