Мета: сформувати знання про явище відбивання світла та оборотність світлових променів; сформулювати закони відбивання світла; формувати вміння графічно виконувати побудову зображень у плоскому дзеркалі; показати практичне значення набутих знань.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання та наочність: плоске дзеркало, лазер.
Плакати: “Відбивання світла”, “Плоске дзеркало”, “Зображення в плоскому дзеркалі”, “Плоскі дзеркала навколо нас”.
Відеофрагмент: досліди з відбивання світла.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Аналіз виконання лабораторної роботи
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
Запитання для фронтального опитування
– Як формулюється закон прямолінійного поширення світла?
– Яке середовище називається однорідним?
– Яким може бути форма дзеркала? Що ви можете сказати про зображення предмета в цих дзеркалах?
ІV. Вивчення нового матеріалу
План вивчення нової теми
– Дзеркальне та розсіяне відбивання світла.
– Закони відбивання світла.
– Зображення у плоскому дзеркалі
Опорний конспект
Характеристики зображення у плоскому дзеркалі:
– Уявне.
– Пряме.
– Розмір зображення дорівнює розміру предмета.
– Відстань від предмета до площини дзеркала дорівнює відстані від зображення до площини дзеркала.
V. Закріплення нових знань і вмінь
– Що називають кутом падіння та кутом відбивання?
– Чому дорівнює кут падіння на плоске дзеркала, якщо кут відбивання 54°?
– Промінь падає перпендикулярно до дзеркала. Чому дорівнює кут падіння та кут відбивання?
– Побудуйте зображення предмета у плоскому дзеркалі
– Побудуйте область бачення предмета у плоскому дзеркалі
VI. Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Вивчити конспект, § 21, 22, стор.138 вправа письмово.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Скільки зображень свічки утворюється між двома паралельними дзеркалами?
– Додаткове завдання. Скільки зображень утворюється двома дзеркалами, розташованими під кутом а один до одного? Знайдіть математичну закономірність.