Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння застосовувати властивості степенів до розв’язування задач;
– розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
– виховна: виховувати об’єктивність та чесність під час оцінювання власних знань, старанність, наполегливість у досягненні мети;
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Варіант 1
1) Подайте у вигляді степеня добуток 57 • 54.
А) 1011; Б) 2511; В) 528; Г) 511.
2) Піднесіть до степеня вираз (3ab)3.
А) 9ab3; Б) 27ab3; В) 3a3b3; Г) 27a3b3.
3) Виконайте піднесення до степеня (х2)6.
А) х8; Б) х12; В) х4; Г) х64.
4) Спростіть вираз: (a2 • a) : (а3 • a)2.
А) 1; Б) a2; В) a; Г) a3.
Варіант 2
1) Подайте у вигляді степеня добуток 64 • 63.
А) 127; Б) 67; В) 612; Г) 3612.
2)
А) 16ab4; Б) 8a4b4; В) 8ab4; Г) 16a4b4.
3) Виконайте піднесення до степеня (у3)2.
А) у5; Б) у9; В) у6; Г) у.
4) Спростіть вираз: (b • b2)3 : (b • b3)2.
А) b; Б) 1; В) b2; Г) b4.
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Г, 2 – Г, 3 – Б, 4 – В |
Варіант 2 | 1 – Б, 2 – Г, 3 – В, 4 – А |
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Замініть зірочку таким виразом, щоб здобута рівність була правильною:
2) Знайдіть значення виразу якщо x = -1/4.
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Подайте у вигляді степеня добуток: | |
А) 42 • 43; б) a • a5 | А) 34 • 32; б) a4 • a |
2) Подайте у вигляді степеня частку: | |
А) 214 : 22; б) a6 : a | А) 215: 23; б) a5 : a |
3) Виконайте піднесення до степеня: | |
А) (x5)2; б) (-a2)3 | А) (у2)5; б) (-a3)2 |
4) Піднесіть до степеня добуток: | |
А) (1/4ab)2; б) (-2a)3 | А) (1/2ab)3; б) (-3a)2 |
5) Знайдіть значення виразу: | |
А) 37 • (32) : 310; б) 94/35 | А) 28 • (23)2 : 212; б) 162/25 |
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Перевірте, чи правильно виконані завдання на перетворення виразів зі степенями. Якщо припущено помилок, виправте їх.