ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період
36 Яка стежка найкраща?
Василь Чухліб
СТЕЖИНКА
Якщо дружити зі стежинкою, вона багато цікавого розповість.
Тетянка вийшла на ганок, а стежинка неначе взяла її за руку і повела за собою.
Довкола картопля цвіте біло й рожево, соняхи в золоті бубни вигупують. Зелений огірочок виповз із грядки на стежку: а що тут робиться? Квасоля-повитиця пишається на високих тичках, їй звідтіля все видно. А гарбуз та гарбузиха з гарбузенятами сховалися під лапатим листям – щоб сонце не напекло.
Через
А в повітрі золоті цяточки блискають. То бджоли летять по мед: на город, на леваду, в поле.
Веде стежинка Тетянку і все їй показує. Уже й город кінчається. Що ж там далі?
Що показала стежинка дівчинці?
Уяви собі, що за городом – поле, річка або гай. Поведи стежинкою туди Тетянку й розкажи, що вона там може побачити.
Побудуйте діалог за змістом оповідання, розповідаючи одне одному, що і кого можна побачити на городі, якщо піти стежкою. Використовуйте вислови
Леся Силенко
ГОЛОС ЗЕМЛІ
У цвіті вишневім,
У колосі жита,
У кетягу калини,
У дереві кожнім
І в кожнім селі –
Голос землі.
За Дмитром Чередниченком
ЯКА СТЕЖКА НАЙКРАЩА?
Засперечалися діти, яка стежка найкраща.
– До крамнички, бо там є цукерки.
– Ні, до школи, бо там є друзі.
– Ні, до річки, бо там можна скупатись.
– Ні, в садок, бо там є груші, яблука.
– Hi-і, в поле, бо там просторо…
Аж тут і мама прийшла. Діти й питають, які гежка найкраща.
– Додому, дітки. До рідної хати.
Поміркуй над запитанням, що в заголовку.
Оксана Сенатович
* * *
Тихше, люди!
Зупиніться,
Подивіться,
Усміхніться!
Сонце
Дівчинка малює,
Мир і тишу
Всім дарує!
З ЧОГО ХАТКУ ЗБУДУВАЛИ?
Лосеня і лисенятко будували в лісі хатку.
– З чого стіни?
– З павутиння!
– З чого дах?
– Із хмаровиння!
– А підлога?
– Із травинок!
– А віконця?
– Із росинок!
Вивчіть напам’ять. Розіграйте діалог за змістом вірша.