Розділ 4 АЛГОРИТМИ І ВИКОНАВЦІ
21 ЯКІ АЛГОРИТМИ МИ ВИКОНУЄМО В НАШОМУ ЖИТТІ
Сьогодні ми:
– дізнаємося про алгоритми із повсякденного життя;
– навчимося складати алгоритми для різних виконавців.
Згадуємо про алгоритми із повсякденного життя
Ти вже знаєш, що алгоритм – це послідовність дій.
Кожного дня ти є виконавцем різних алгоритмів: переходу вулиці, виконання домашнього завдання, прибирання кімнати тощо.
Розглянь малюнки. Склади алгоритм ранкового збирання до школи. Хто є виконавцем алгоритму? Яке середовище
Згадуємо про алгоритми, які ми виконуємо на уроках
На уроках математики ти працюєш з прикладами і задачами. Їх розв’язування є алгоритмами.
Обчисли вираз 15 + 21-12 за поданим алгоритмом.
1. Знайди суму чисел 15 і 21 і запам’ятай її.
2. Відніми від отриманого результату число 12.
3. Запиши результат.
Зверни увагу! Цей алгоритм було подано словесно. Той самий алгоритм можна подати й схематично:
На уроках інформатики ти виконуєш алгоритми вмикання
– Розглянь малюнки та пригадай, які ще алгоритми ти виконуєш на уроках інформатики. Які алгоритми ти виконуєш на уроках з інших предметів?
Виконуємо практичне завдання
Завдання: склади алгоритми малювання фігурки.
Порядок виконання 1. Ознайомся із системою команд виконавця.
2. Ознайомся із середовищем виконавця: кліткове поле.
3. Розглянь малюнок. Склади алгоритм малювання фігурки від заданої точки.
4. Склади свій алгоритм малювання будь-якої іншої фігурки.
5. Зроби висновок: чи навчився ти складати алгоритми малювання фігурок?
Цікавинки
Перші в Україні змагання серед автомобілів – роботів відбулися в Тернополі. Роботами зовні ніхто не керував – кожен робот діяв за алгоритмом, який створив його розробник.
Комп’ютерний словничок
– алгоритми з повсякденного життя
Запитання і завдання
1. Які алгоритми ти виконуєш у повсякденному житті?
2. Які алгоритми ти виконуєш на уроках трудового навчання?
3. Чи є розклад занять у школі алгоритмом?
4. Розглянь малюнки. Склади алгоритм “Ранкова зарядка”.
5. Розглянь числові послідовності. За яким алгоритмом їх задано?