ЗВ’ЯЗНА МОВА (МОВЛЕННЯ)
§ 76 Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру
Запам’ятаймо!
Замітка інформаційного характеру – це повідомлення, допис у газету про якусь подію, яка може зацікавити багатьох.
Коротке повідомлення, уміщене в газеті серед подібних інших, не має заголовка.
Більший за обсягом допис містить не лише інформацію про подію, а й висловлене ставлення автора. Така інформаційна замітка має заголовок, що привертає увагу читачів до повідомлення.
641 1. Прочитайте замітки інформаційного
1. У школі № 116 м. Києва відбувся конкурс знавців української мови. Конкурсні завдання були різноманітні. Журі відзначило учнів за майстерне читання художніх творів, грамотне письмо, виконання творчих завдань. Окрема нагорода чекала на знавців приказок і прислів’їв.
2. На спортивному майданчику школи № 114 м. Харкова відбулися змагання з волейболу шкільних команд Шевченківського району. Перше місце виборола волейбольна команда школи № 120.
3. Цікаву туристську подорож до Карпат здійснили вихованці спортивного клубу, який працює при ліцеї “Інтелект”. Ліцеїсти орієнтувалися
2. Підготуйте короткі інформаційні замітки в газету про події у вашому класі (зустріч із цікавими людьми; осінні, зимові, весняні календарні свята).
3. Поміркуйте, чому не потребують заголовків короткі інформації про конкретні події. Зверніть увагу на початкові речення заміток.
642 1. Прочитайте текст, написаний у публіцистичному стилі. Визначте
Тему й основну думку. Чим відрізняється ця замітка-інформація від інших? Зазначте в тексті характерні ознаки висловлювання-роздуму.
Ще назва є, а річки вже нема
Тут колись текла річка. Лагідно хлюпотіли хвилі. У воді купали віти верби. А як приємно було відпочити спекотного літнього дня в тіні дерев над водою! Але люди розорали береги, висушили навколо річки болота. Хіба цей маленький струмок був колись річкою? Та й у ньому плавають пляшки, пакети з – під сміття…
Якби річка вміла говорити, вона б розповіла про тих, хто знущався з неї і потайки вночі викидав у воду сміття, та ще й
Навчав цього своїх дітей. А що сказала б річка про тих, хто мовчки дивився на такі дії людей?
Замість прекрасної природи, яка приносить людині здоров’я й радість, часто бачимо захаращені ліси, понівечену землю й знищені річки. Вони просять у нас, людей, допомоги, порятунку.
2. Чи доводилося вам спостерігати, як люди нівечать природу? Що, на вашу думку, завдає їй найбільшої шкоди у вашій місцевості?
3. Підготуйте інформаційну замітку до редакції газети (журналу) про хороші вчинки школярів – юних захисників природи.