АЛГОРИТМИ І ВИКОНАВЦІ
§ 25. Знайомство з Рудим котом
Данилку, познайомся – це Рудий кіт, що мешкає у країні Скретч.
Доброго дня, Рудий коте! А що це за така країна Скретч?
Пам’ятаєш, у 2 класі ми розмовляли з тобою про комп’ютерні програми, про те, звідки вони беруться, і про людей, які їх створюють, – програмістів?
Авжеж пам’ятаю, комп’ютерні програми – це інструкції для комп’ютера (алгоритми), що забезпечують розв’язання
Інструкції для виконавців записують зрозумілою для них мовою. Комп’ютери розуміють цифри, але людині складати інструкції із цифр не зручно. Тому існують різні середовища для складання комп’ютерних програм. У цих середовищах є виконавці, кожен зі своїм набором команд.
Людина, що вчиться програмувати (тобто створювати нові комп’ютерні програми), спочатку вивчає можливості середовища, набір команд, які вміє виконувати виконавець. А потім вчиться записувати команди
Скретч – це середовище програмування, де можна створювати власні програми, ігри, цікаві історії, мультфільми та багато іншого.
Я дуже хочу навчитися складати власні програми, ігри і мультфільми в середовищі Скретч!
Тоді уважно ознайомся з об’єктами програмного середовища Скретч.
Для запуску програмного середовища Скретч потрібно двічі клацнути на ярлику розташованому
На Робочому столі, або скористатися Головним меню:
Вікно відкритої програми Скретч і призначення деяких її об’єктів
Зверни увагу! Виконавця в середовищі Скретч називають спрайт, тобто маленька картинка, якою можна керувати. А набір команд, що повинен виконати виконавець, називають скрипт.
Розгляньмо приклад виконавця і складеного для нього скрипта.
Запитання та завдання від Комп’юшка
1. Для чого призначено середовище програмування?
2. Назви можливості середовища Скретч.
3. Як називають виконавців у середовищі Скретч?
4. Як називають складені для виконавців команди в середовищі Скретч?
5. Установи відповідності між зображеннями і їхніми назвами.
1. А. Набори команд
2. Б. Спрайт
3. В. Скрипт
4. Г. Сцена