Тип уроку: комбінований урок.
Мета: увести поняття “механічний рух”, ознайомити учнів з основними поняттями, що характеризують механічний рух, ознайомити з видами механічного руху, надати уявлення про відносність механічного руху.
Обладнання та наочність: дослід з відносності руху, спідометр.
Відеофрагмент: види рухів, відносність руху.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АНАЛІЗ ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
– Наведіть
– Чим тіла, що рухаються, відрізняються від тіл нерухомих?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Означення механіки.
– Механічний рух.
– Основна задача механіки.
– Відносність механічного руху.
– Тіло відліку.
– Системи координат.
– Система відліку.
– Векторні та скалярні величини.
– Траєкторія.
– Залежність форми траєкторії від системи відліку.
– Шлях.
– Переміщення.
– Матеріальна точка.
– Види рухів.
Опорний конспект
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
– Людина їде у вагоні потяга. Назвіть тіла, відносно яких людина перебуває в стані спокою, а відносно яких рухається.
– Чи залежить форма траєкторії від вибору тіла відліку? Проілюструйте відповідь прикладами.
– Спортсмен пропливає одну доріжку в басейні 3 рази. Знайдіть шлях та переміщення спортсмена, якщо довжина доріжки в басейні дорівнює 50 м.
– Велосипедист проїхав повне коло радіусом 100 м. Знайдіть шлях та переміщення велосипедиста.
– Накресліть траєкторію руху точки на ободі колеса автомобіля відносно водія та відносно людини, яка стоїть біля дороги.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VII. КОМЕНТАР ДО ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити §§ 7, 8; розв’язати вправу 7 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 5.34, 5.37
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: розпочати роботу над навчальним проектом № 2
_____________________________________________________
_____________________________________________________