ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період
2 Час. Пори року
Лютувати (злиться) копиця (копна)
Гаптувати (вышивать) початок (начало)
Прочитай текст, дотримуючись правил читання.
Федір Петров
ВІД ЗИМИ ДО ЗИМИ
Січень січе, Липень медовий
Лютий лютує, бджілок чарує,
Березень плаче, Серпень чудовий
Квітень квітує. булки дарує.
Травень під ноги Вересень трусить
Стеле травицю, груші в садочку,
Червень складає жовтень гаптує
Сіно в копиці. клену сорочку.
Йде листопад,
Застеля килими.
Грудень надходить
Початок зими.
Назви зимові місяці. Розкажи про їхню “роботу”. Подумай, чому місяці мають такі назви.
Бажання (желание) крига (лед)
Кишеньковий (карманный) досхочу (вдосталь)
Костянтин Ушинський
ЧОТИРИ БАЖАННЯ
Дмитрик накатався на санчатах із гори й на ковзанах по замерзлій річці, прибіг додому рум’яний, веселий і каже батькові:
– Ото весело зимою! Я хотів би, щоб увесь час була зима!
– Запиши своє бажання в мою кишенькову книжечку,- сказав батько.
Дмитрик записав.
Настала весна. Дмитрик досхочу набігався, ганяючись за барвистими метеликами, нарвав
– Яка краса ця весна! Я хотів би, щоб увесь час була весна!
Батько знов вийняв книжечку й звелів Дмитрикові записати своє бажання.
Настало літо. Дмитрик із батьком подалися на сінокіс. Цілий день веселився хлопчик: ловив рибу, збирав ягоди, перекидався в запашному сіні, а ввечері сказав батькові:
– От сьогодні я вже повеселився досхочу! Я хотів би, щоби літу й кінця не було!
І це бажання Дмитрика було записане в ту саму книжечку.
Прийшла осінь. У саду збирали врожай – рум’яні яблука і жовті груші. Дмитрик знову сказав батькові:
– Осінь краща за всі пори року!
Тоді батько вийняв свою записну книжку й показав хлопчикові, що він те ж саме говорив і про весну, і про зиму, і про літо.
Яка пора року найбільше приваблює тебе? Чому? Спробуй розповісти про ознаки кожної пори року так, щоб вийшло невеличке оповідання.