6 КЛАС
Тема 1. Музика як мова почуттів
Урок 14
Тема уроку. Динамічні відтінки, визначення на слух. Робота над піснею “Зима”. Слухання музики. Ф. Шопен. Ноктюрн
Мета уроку: поглибити знання учнів з музичної грамоти шляхом виконання мелодичних вправ; розвивати музично-ритмічний слух та вокальні навички; виховувати у дітей інтерес до музики, висловлювати свої враження.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, портрет композитора.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
1. Музичне
2. Оголошення теми.
II. Розспівування.
1) Спів на заданій висоті різних голосних (а, о, е, и, у);
2) Вправа для активізації роботи артикуляційного апарату на складах ра, ре, рі, ро, ру, бра, бре, брі, бро, бру.
III. Сольфеджування вправи з використанням різних динамічних відтінків.
– Розгляньте, діти, знаки, які написані над вправою і назвіть їх.
– Що вони означають?
– Які ще відтінки сили звучання ви знаєте?
– Що таке динамічні відтінки?
– Просольмізуємо вправу, тактуючи. Чим характерний звуковий склад вправи?
– А тепер просольфеджуємо
IV. Роботу над піснею “Зима” В. Островського продовжую, вивчаючи на всіх куплетах. Звертаю увагу на темп виконання, а також дикцію. Плавно, ніжно, наспівно.
V. Слухання музики.
1. Бесіда (показую портрет Ф. Шопена):
– Кого ви бФіите на портреті?
– Чий це композитор? (Польський).
– Назвіть основні жанри його творчості. (Мазурки, вальси, полонези, ноктюрни.)
– Який твір ми слухали минулого уроку? (” Скерцо “, що в перекладі означає жарт).
– Сьогодні ви послухаєте ще один твір.
Ноктюрн – це наспівна, лірична п’єса, зміст якої пов’язаний з художніми образами ночі.
Тож слухайте уважно і порівняйте його із “Скерцо”. Чим він відрізняється від жарту.
2. Діти слухають твір і висловлюють свої враження.
3. Повторне слухання двох творів.
VI. Підсумок уроку.