Дивізіональна структура управління (англ. devision – поділ, розподіл) – структура управління підприємством, фірмою, компанією, за якої відділи, наділені оперативною самостійністю, вступають у договірні відносини один з одним, отримують прибутки і здійснюють самофінансування, а вище керівництво приймає стратегічні рішення (ставить довготермінові цілі та планує заходи щодо їх реалізації – розширення масштабів виробництва, модернізація підприємства тощо). За таким принципом побудоване управління в американській корпорації “IBM”, причому дивізіональна поєднана з програмно-цільовою формою управління. Отже, за дивізіональної форми управління структура будується не за функціональною ознакою, а за результатом діяльності (виробництвом предметів чи послуг).
Дивізіональна структура управління - Економічний словник
Схожі записи:
Конкуренція нецінова Конкуренція нецінова – завоювання конкурентної переваги товаровиробниками завдяки поліпшенню якості та надійності їх продукції, вдосконаленню методів збуту, наданню послуг, розширенню сфери післяпродажного обслуговування, подовженню терміну...
Вивіз товару Вивіз товару – реалізація товарів і послуг за межами внутрішнього національного ринку. В. т зумовлюється як труднощами його збуту на внутрішньому національному ринку, так і...
Ресурси фінансові Ресурси фінансові (ресурсы финансовые) – грошові фонди фінансової системи, які використовуються для забезпечення безперебійного функціонування і розвитку економіки на соціально-культурні потреби, потреби оборони й управління....
Капеднот Капеднот – цінні папери з обліковою ставкою, яка змінюється, але не може перевищувати встановленого максимуму....
Санкції Санкції – 1) заходи примусового економічного впливу, що застосовуються до порушників встановленого порядку провадження економічної (в т. ч. фінансової) діяльності у разі недотримання ними умов...
Реклама нагадувальна Реклама нагадувальна – різновид рекламної діяльності, яка використовується на етапі зрілості товару і спрямована на те, щоб змусити споживача згадати про товар....
Запаси буферні Запаси буферні – запаси, створені виробниками та продавцями на випадок циклічного, сезонного та інших коливань попиту....
Індекс злиденності Індекс злиденності – статистичний показник, який характеризується сумарним значенням показників індексу безробіття та індексу інфляції. Так, якщо індекс безробіття становить 6%, а індекс інфляції 40%,...
Контракт на термін Контракт на термін – контракт, за яким одна сторона зобов’язується поставити певну кількість товарів у чітко визначений термін у майбутньому, а друга – гарантує оплату...
Факторний аналіз Факторний аналіз – метод дослідження окремих економічних явищ і процесів, економічної системи загалом, що передбачає виявлення, аналіз і класифікацію впливу різних факторів, розміри впливу таких...
Посередники фінансові Посередники фінансові – фінансово-кредитні інститути (банки, страхові компанії, пенсійні фонди та ін.), що акумулюють вільні грошові кошти фізичних та юридичних осіб, а також залучають їх...
Нові форми експлуатації Нові форми експлуатації – якісно нові форми привласнення додаткового і частини необхідного продукту за умов сучасного капіталізму та глобалізації економіки. Такими формами є, по-перше, привласнення...
Тауссіг Тауссіг (Taussig) Френк Уільям (1859-1940) – американський економіст, історик і соціолог. Автор підручника “Основи політичної економії”. Один з теоретиків концепції граничної продуктивності, висунутої Дж. Б....
Золоті межі (точки) Золоті межі (точки) – граничні позначення відхилень курсу валюти від монетного паритету, причиною яких є стан платіжного балансу за умов золотого обігу і вільного руху...
Діловий ринок Діловий ринок (деловой рынок) – утворюють підприємства, компанії, організації, окремі фізичні особи – ділові люди, які купують товари і послуги, що використовуються....
Універсальні банки Універсальні банки (универсальные банки) – кредитні установи, що здійснюють усі основні види банківських операцій: депозитні, кредитні, фондові, розрахункові, інвестиційні і надають послуги....
Баланс основних фондів підприємства Баланс основних фондів підприємства – система показників, які характеризують стан і рух (зношування, вибуття та введення нових) основних фондів підприємства загалом і окремо за елементами...
Ємність товарного ринку Ємність товарного ринку – (емкость товарного рынка) – обсяг реалізації певного виду товару, який може бути здійснений на ринку для задоволення пред’явленого на ньому платоспроможного...
Маркетинг неприбуткових організацій Маркетинг неприбуткових організацій – застосування принципів маркетингу до організацій, діяльність яких не спрямована на отримання прибутку (музеї, симфонічні оркестри тощо)....
Субпостачальник Субпостачальник – підприємство, фірма, компанія, залучені головним підприємством чи досконалішими фірмами, компаніями для постачання окремих частин або видів устаткування, машин, матеріалів для створення (побудови) кінцевого...
Оборотність Оборотність (оборачиваемость) – процес постійного руху товарів і грошей у сфері їхнього обігу, при якому вони переходять від однієї особи до іншої, обмінюється, оновлюється....
Паніка фінансова Паніка фінансова – найгостріший етап фінансової кризи, під час якої багато людей намагаються одночасно і негайно отримати вкладені в банках гроші, яких на той час...
Функція грошей як світових Функція грошей як світових – якісна характеристика та форма їх існування у межах світового господарства, яка (форма) є всезагальним (інтернаціональним) мірилом вартості, всезагальним платіжним засобом,...
Он-лайн операції Он-лайн операції – операції з використанням платіжної картки, технологічна схема виконання яких використовує прямий зв’язок з емітентом (для операцій завантаження платіжних інструментів, операцій платежу та...
Товари повсякденного попиту Товари повсякденного попиту – продовольчі і непродовольчі товари, які населення купує найчастіше для задоволення щоденних потреб. Поділяються на основні товари постійного попиту, товари імпульсного попиту...
Конкуренція в маркетингу Конкуренція в маркетингу – змагання за споживача на конкурентному ринку товарів та послуг, орієнтоване на максимальне задоволення потреб споживачів і отримання прибутку. Розрізняють конкуренцію цінову...
Негативний левередж Негативний левередж – перевищення витратами на залучення додаткових кредитних коштів доходів від цієї операції....
Аномальний світч Аномальний світч – спрямування інвестицій з одних цінних паперів в інші з метою отримання прибутку від аномальної, непередбаченої зміни кон’юнктури ринку....
Фактор попиту Фактор попиту (фактор спроса) – підвищення рівня сукупного доходу, зумовлене економічним зростанням....
Безакцептні платежі Безакцептні платежі – платежі, які здійснюються списанням коштів з рахунку платника без його згоди на підставі документів, що їх подав банку отримувач грошей....
Ідентифікація товару електронна Ідентифікація товару електронна – єдина комп’ютеризована система ідентифікації товарів широкого вжитку за допомогою спеціального магнітного або штрихового коду – певної кількості штрихів різної товщини та...
Лімітна ціна Лімітна ціна (від лат. times – межа) – гранична межа рівня ціни на певний вид продукції; одна з форм ціноутворення, що практикується з метою обмеження...
Золотий стандарт Золотий стандарт (золотой стандарт) – супертовар, що відповідає найвищим стандартам та найвищим вимогам покупців....
Квазіконкуренція Квазіконкуренція – конкуренція між підрозділами, відділеннями, філіалами та підприємствами однієї компанії або корпорації....
Ексцидент Ексцидент – 1) надмірність, надлишок чого-небудь; 2) передання права кому-небудь, домовленість про це....