Цілі:
– навчальна: сформувати поняття суми і різниці многочленів; сформувати вміння виконувати додавання та віднімання многочленів;
– розвивальна: формувати вміння застосовувати набуті знання у видозміненій ситуації; розвивати абстрактне мислення;_
– виховна: виховувати творче ставлення до справи, принциповість, толерантність;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Запишіть у стандартному вигляді многочлен: | |
2) Знайдіть степінь многочлена | |
4 + 3a – 7b2с3 + 9b3c3 | 3 – 4a + 6b2c – 8b3с4 |
3) Подано многочлен | |
4×3 + 5×2 | 3×3 – 5×2 + 2x – 15 |
Складіть новий многочлен і запишіть його в стандартному вигляді, підставивши замість x: | |
А) 3b; б) 3х2 | А) 2a; б) 2×2 |
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
1) Сформулюйте правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак “+”. Наведіть приклади.
2) Сформулюйте правило розкриття дужок, перед якими стоїть знак “-“. Наведіть приклади.
2. Виконання усних вправ
1) Розкрийте дужки:
2) Спростіть вираз:
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Додавання многочленів.
2. Віднімання многочленів.
3. Приклади додавання і віднімання многочленів:
______________________________________________________
______________________________________________________
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Подайте многочлен у вигляді суми двох многочленів, один з яких містить змінну a, а другий не містить змінної a:
А) ax + ay + x + y; б) ab2 – b – ab + b2.
2) Подайте многочлен у вигляді різниці двох многочленів, один із яких містить змінну b, а другий не містить змінної b:
А) bm – bn – m – n; б) bx + by + x – y; в) ab + ac – b – c; г) – bx + by + x – y – b – 1; д) – a2 + b2 + 2a – 1.
3) Подайте вираз у вигляді суми або різниці двох многочленів, один з яких містить змінну x, а другий не містить змінної x:
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Математичний диктант
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Складіть суму і різницю многочленів і зведіть їх до стандартного вигляду: | |
2) Спростіть вираз: | |
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Одна сторона трикутника дорівнює a + b, друга сторона на a – 5 більша за першу, а третя – на 2b + 5 менша від другої. Знайдіть периметр трикутника.
Відповідь. P = 5a + b – 15.