Мета: ознайомити учнів із новим лексичним матеріалом; учити учнів взаємодіяти в заданій ситуації; організувати тренування учнів у застосуванні навчального матеріалу на рівні фраз, діалогів й монологів; формувати мовну та мовленнєву компетенції за темою; виховувати і підтримувати інтерес до вивчення життя інших національностей, виховувати в дітей любов до свого народу.
Обладнання: підручник, матеріали до завдань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання
Т. Good morning, children!
P1. Good morning, teacher!
Т. How are you?
P2. Fine.
Т.
P3. Today is…
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Уведення в іншомовну атмосферу. мовленнєва розминка
Т. Do you know how people in different countries greet? Englishmen say “Hello” , in France people say each other “Bonjoir”, in Spain “Buenos Dias”, in Germany “Guten Tag”, in Italy “Ciao”, in Turkey “Alo”.
Today we’ll imagine we are going to travel to different countries. Just imagine because in your age you can’t travel without your parents, but on the English lesson we can do it.
T. What means of transport can we choose? A plane? A ship? A car?
P. The plane, because it flies quickly.
T. Where can we take a plane?
P. In airport.
T. Before traveling we must learn all the countries we are going to visit. People of different nationalities speak different languages. Let’s learn to name some languages.
Portuguese | Arabic | Bulgarian |
Japanese | Greek | Italian |
Dutch | Hindi | Armenian |
French | Maori | German |
Chinese | Hungarian | English |
Читання
Впр.
Говоріння
Впр. 2, 3, с. 158.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Підбиття підсумків уроку
T. Thank you for your hard work at the lesson. I should say you worked well and were very active.
If you have a possibility to visit these countries what country would you choose?
Домашнє завдання
Впр. 4, с. 158-159.