Мета: практично встановити, за якого співвідношення плечей і сил важіль перебуває в рівновазі; розвивати практичні вміння користуватися важелем і здійснювати необхідні вимірювання під час дослідження умов його рівноваги; виховувати дбайливе ставлення до приладів під час проведення експериментів.
Тип уроку: урок удосконалення знань, формування експериментальних умінь.
Обладнання: шкільний лабораторний важіль, штатив, набір важків масою по 100 г, лабораторний динамометр, лінійка.
ХІД УРОКУ
I. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ
1.
2. Як обчислити момент? Яке співвідношення моментів сил, що діють на важіль?
3. Яке співвідношення сил і плечей під час рівноваги важеля?
II. ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ
Проводиться інструктаж з техніки безпеки.
Встановити питання, які викликали труднощі впродовж виконання домашньої лабораторної роботи та опрацювання змісту лабораторної роботи. Після цього учні виконують дослідницьку роботу на основі інструкції, вміщеної в підручнику. Протягом уроку потрібно звернути увагу, щоб учні акуратно поводилися з приладами, не допускали
Хід виконання роботи проводять за планом
1. Складання установки.
2. Вимірювання сил і плечей для кількох випадків рівноваги важеля.
3. Порівняння сил і плечей.
4. Обчислення моментів сил і їх порівняння.
5. Висновки й узагальнення.
III. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити відповідний параграф підручника.