Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959-967)

Тема. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959-967).

Мета. Ознайомити учнів із множенням багатоцифрових чисел на трицифрові; закріплювати вміння розв’язувати і складати задачі на рух; удосконалювати вміння знаходити значення виразів на сумісні дії.

Обладнання. Схеми задач; сигнальні картки; завдання для опитування.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Усні обчислення.

А) Гра “Ланцюжки обчислень”.

Учитель повільно

читає “ланцюжок” виразів, роблячи невеликі паузи. Учні обчислюють. Коли вчитель скаже: “Результат”, учні піднімають сигнальні картки з відповідним числом.

 Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967)

– Знайти  Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967) від 1000 ->  Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967) від одержаного результату ->  Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967) від одержаного числа ->  Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967) від одержаного числа ( = 80).

Б) Задача.

Літак мав пролетіти 2000 км. Перші 2 години він летів зі швидкістю 400 км/год, а наступних 3 години – зі швидкістю 300 км/год. Скільки кілометрів йому залишилося пролетіти? (300 км)

2. Завдання

для опитування (за варіантами).

Варіант 1

1) Один автобус проїхав 400 км, а другий 640 км. Перший автобус був у дорозі на 3 год менше, ніж другий. Скільки годин був у дорозі кожний автобус, якщо їх швидкість однакова? (Відповідь: 5 год, 8 год.)

2) 100 – (16 • 6 + 4) : 25 (= 96)

Варіант 2

1) У магазин привезли 45 мішків пшениці і 25 мішків жита. Пшениці привезли на 1800 кг більше, ніж жита. Скільки кілограмів жита і скільки кілограмів пшениці завезено, якщо всі мішки були однакові? (Відповідь: 2250 кг, 4050 кг)

2) 400 – 480 : 6 + 180 : 30 (= 326)

II. Вивчення новою матеріалу.

1. Підготовча робота.

– Знайдіть добуток чисел 3194 і 46

 Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967)

– А тепер спробуйте помножити 3194 на 246.

Учитель з “допомогою” учнів виконує письмове множення на дошці:

 Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967)

– Порівняйте записи; зробіть висновок, як помножити багатоцифрове число на трицифрове.

2. Закріплення вивченого матеріалу.

А) Виконання завдання № 960 (з коментуванням).

(Результати обчислень: 10З 944; 269 800; 619 512; 734 593.)

Б) Завдання № 961 (самостійно).

137 • 239 + 247500 = 280 243

Фізкультхвилинка.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

А) Задача № 962.

 Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967)

Після аналізу задачі учні записують розв’язання з коментуванням з місця.

(Розв’язання:

1) 900 : 15 = 60 (км/год) – швидкість вантажівки;

2) 900 : 10 = 90 (км/год) – швидкість легківки;

3) 60 + 90 = 150 (км/год) – швидкість їх зближення;

4) 900 : 150 = 6 (год) – через стільки часу вони зустрінуться.)

Б) Складання задачі на рух за поданим виразом (№ 963).

(42 – це може бути швидкість одного мотоцикліста; 48 – швидкість другого; 540 – відстань. Із двох міст, відстань між якими 540 км, виїхали одночасно назустріч один одному два мотоциклісти. Перший рухався зі швидкістю 42 км/год, а другий – 48 км/год. Через скільки годин вони зустрілися?)

В) Задача № 965*.

(Розв’язання:

15 км = 15000 м, 1 год = 60 хв.

15000 : 60 = 250 (м/хв).)

(Відповідь: лижник має збільшити швидкість на 250 м/хв, або на 15 км/год (тобто – вдвічі).)

2. Самостійна робота (№ 964).

Варіант 1 – перший стовпчик;

Варіант 2 – другий стовпчик.

IV. Підсумок уроку.

Виконати множення з коментуванням.

 Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959 967)

V. Домашнє завдання.

№№ 966, 967 (с. 153).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959-967) - Плани-конспекти уроків по математиці


Множення багатоцифрових чисел на трицифрові (ознайомлення). Задачі на рух. Знаходження значень виразів на сумісні дії (№№ 959-967)