Мета: перевірити, як учні вміють застосовувати свої знання про енергію та її збереження; розвивати творчі здібності; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Поясніть значення слова енергозбереження.
– Як потрібно правильно провітрювати приміщення взимку?
– Назвіть способи економії електроенергії й тепла у вашому помешканні.
– Доведіть, що, зберігаючи тепло та електроенергію, ми дбаємо і про природу, і про себе.
–
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви вмієте застосовувати свої знання про енергію та її збереження.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота за підручником (с. 78-79)
1) Поясніть, чому енергію Сонця, вітру й води називають невичерпними джерелами енергії.
2) Дослідіть: у які види енергії може перетворюватися сонячна енергія?
3) Розкажіть про нові напрями в добуванні електроенергії. Пофантазуйте і запропонуйте свої джерела енергії.
4) Складіть
5) Підготуйте творчий проект: “Захисти природу”. Продумайте і виготовте плакат, присвячений енергозбереженню.
Фізкультхвилинка
– Розгляньте малюнки на с. 79.
– Розкажіть про зображене, використовуючи знання про різні види енергії її збереження, отримані на уроках природознавства.
– Що вам запам’яталося найбільше?
– Що вас вразило або здивувало?
– Які знання ви можете використати в щоденному житті?
– Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам у майбутньому?
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Що таке енергія і навіщо її потрібно берегти?
– Як людина може економити енергію?
– Як ми можемо економити воду вдома? (Чищення зубів, гоління, прання речей, миття посуду та ін.)
– Доведіть, що економити воду означає економити електроенергію.
– Доведіть, що економія тепла – це й економія електроенергії.
ДОДАТОК ДО ЗУСТРІЧІ 35
Вікторина
– Які рослини захищаються колючками? (Ожина, терен, шипшина, троянда)
– Чому в деяких рослин замість листя – колючки? (З голочок колючки волога майже не випаровується, і така рослина здатна жити навіть у пустелі. А ще це засіб захисту рослин від тварин.)
– Як ще захищають себе рослини від посухи? (Довгим корінням)
– Як рослини пристосувалися до суворої зими? (Улітку вони ростуть, а на зиму скидають листя, щоб урятуватися від холодного вітру і морозу.)
– Чим рослина приваблює тварин? (Яскравим забарвленням, приємним запахом, солодким нектаром.)
– Чому на кожному дереві гілки ростуть по-різному: густіші й довші, рідші й коротші? (Бо тягнуться до сонця, а їх закривають інші гілки.)
– 3 якого боку дерева гілки густіші? (З того, звідки яскравіше і тепліше гріє сонце.)
– Чому стовбур у берези білий? (Завдяки спеціальній речовині, яка забарвлює його у білий колір. Стовбур – прохолодний, адже білий колір відбиває сонячні промені. Біла кора рятує березу від опіків.)
– Яка рослина любить тінь, прохолоду, вологість і оселяється з північного боку дерева? (Мох)
– Як виживають під деревами конвалії, папороті? (Вони мають широке листя. Ними рослини вловлюють світло в затінених місцях.)
– Чому в природі не зникають бур’яни? (Тому що у них дуже багато насіння.)