ЕКОСИСТЕМИ СВОЄЇ МІСЦЕВОСТІ: ЛІС, СТЕП, ПРІСНА ВОДОЙМА. ВИКОРИСТАННЯ ЛЮДИНОЮ ПРИРОДНИХ ЕКОСИСТЕМ. ОХОРОНА ЕКОСИСТЕМ
Урок 21. Чинники, що забезпечують існування життя на Землі. Пристосування організмів до умов існування
ЦІЛІСНІСТЬ ПРИРОДИ. РОЛЬ ПРИРОДНИЧИХ ЗНАНЬ У ФОРМУВАННІ НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ. НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ ПРИРОДУ
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, набуває форми посудини, тече)
Урок 6. Вода – найпоширеніша речовина на землі. Здатність води розчиняти ініші речовини. Розчини у природі та побуті, приготування розчинів
ГРУНТ. СКЛАД ГРУНТУ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ГРУНТІВ. ПРАКТИЧНА РОБОТА №5 “ДОСЛІДЖЕННЯ СКЛАДУ ТА ВЛАСТИВОСТЕЙ ГРУНТУ”
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря (існує навколо нас, без запаху, прозоре, намагається зайняти весь доступний простір)
Урок 18. Земля – планета сонячної системи. Форма та розміри Землі. Місяць. Обертання місяця навколо Землі. Фази Місяця
Урок 1. Вступ. Поняття про природу. Місце людини в природі, довкіллі. Вивчення природи людиною. Значення знань про природу в житті та діяльності людини
Гірські породи, їх значення для людини. Практична робота. Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю