ПЕРЕВІР, ЯК ТИ ВМІЄШ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗНАННЯ ПРО ЛЮДИНУ ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ

Мета: перевірити, як учні вміють застосовувати знання про людину та її організм; розвивати мислення, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– У яких умовах ви зазвичай виконуєте домашні завдання, читаєте і пишете, щоб запобігти псуванню зору?

– Як потрібно поводитися, щоб зберегти гарний слух?

– Розкажіть, як би змінилося наше сприйняття навколишнього світу, якщо б з нього зникли запахи.

– Поміркуйте,

коли людина втрачає здатність відчувати смак їжі?

– Доведіть, що всі мешканці нашої планети повинні піклуватися про своє здоров’я.

2. Робота в парах

Тестування

1. Наука, що вивчає будову тіла людини, – це:

А) анатомія;

Б) фізіологія;

В) гігієна.

2. Який орган керує діяльністю всього організму?

А) Скелет;

Б) нервова система;

В) м’язи.

3. Орган нюху – це:

А) шкіра;

Б) язик;

В) ніс.

4. Які предмети догляду за шкірою названо правильно?

А) Зубна

щітка, зубна паста, жувальна гумка;

Б) мочалка, мило, рушник, крем;

В) гуталін, взуттєва щітка, клей.

5. Якою є роль скелета людини?

А) Захищає внутрішні органи від ушкодження;

Б) скорочуючись і розслабляючись, приводить у рух м’язи;

В) є опорою тіла.

6. Для чого людині потрібна їжа?

А) 3 їжею людина отримує поживні речовини;

Б) з їжею людина отримує необхідний для життя кисень;

В) з їжею людина отримує воду і вітаміни.

7. Завдяки чому поживні речовини розносяться по всьому організму?

А) Крові;

Б) м’язам;

В) нервам.

8. У якому органі відбувається газообмін між повітрям і кров’ю?

А) У носі;

Б) у бронхах;

В) у легенях.

9. Яка система органів забезпечує організм киснем, виділяє вуглекислий газ?

А) Кровоносна;

Б) дихальна;

В) травна.

10. Яка система органів забезпечує рух крові по організму?

А) Кровоносна;

Б) дихальна;

В) травна.

11. Яка складова повітря потрібна органам тіла для роботи?

А) Кисень;

Б) вуглекислий газ;

В) азот.

12. У якому рядку вказані слова, що описують здорову людину?

А) Сутулий, міцний, незграбний, високий;

Б) горбатий, блідий, кволий, низький;

В) стрункий, спритний, сильний, справний.

– Чи часто ви хворієте?

– У чому причина ваших захворювань?

– Чи можна попередити хвороби?

3. Фізкультхвилинка

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви перевірите, як умієте застосовувати знання про людину та її організм.

IV. ПЕРЕВІРНА РОБОТА

1) Які ви знаєте системи органів у тілі людини? Назвіть.

2) Прочитайте і проаналізуйте всі твердження про правила повноцінного харчування. Знайдіть серед них ті, які ви вважаєте неправильними, та доведіть їх хибність.

– їж тоді, коли хочеться, і не варто дотримувати режиму.

– Уживай свіжі продукти.

– Не їж багато солодкого, булок і цукерок.

– Випивай півтора-два літри води на добу.

– їж лише дуже гарячі страви.

– їж навіть із каструлі, аби наїстися.

– Дбай про привабливе оформлення стола і страв.

3) Що відбувається в організмі людини під час дихання? Розкажіть.

4) Яку роботу виконує кров в організмі людини? Поясніть.

5) Доведіть, що краса тіла – в його здоров’ї.

6) Складіть розповідь про те, як ви загартовуєте свій організм. Проілюструйте її фотографіями або малюнками.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Розгляньте фотографії на с. 169.

– Розкажіть про зображене, використовуючи знання про людину та її організм, отримані на уроках природознавства.

– Що вам запам’яталося найбільше?

– Що вас вразило або здивувало?

– Які знання ви можете використати в щоденному житті?

– Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам і в майбутньому?




ПЕРЕВІР, ЯК ТИ ВМІЄШ ЗАСТОСОВУВАТИ ЗНАННЯ ПРО ЛЮДИНУ ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ