До уроку 2

ДОДАТКИ

До уроку 2

“Фізичне тіло” – “матеріал” – “речовина”

Один із найбільш улюблених матеріалів скульпторів й архітекторів – мармур. Забарвлення цієї гірської породи надзвичайно різноманітне: молочно-біле, сіре, навіть трішки рожеве. Вигадливий візерунок радує око. Мармур досить слухняний у руках майстра, він легко обробляється й чудово полірується до дзеркального блиску. Мармур – це мінерал, матеріал, з якого можна виготовити облицювальну плитку, статую або колону палацу. Плитка, статуя, колона

– це фізичні тіла, вироби. Натомість основу мармуру складає речовина, що називається карбонат кальцію. Та сама речовина входить до складу інших мінералів – крейди, вапняку.

Простежимо логічний ланцюжок взаємозв’язку понять “фізичне тіло” – “матеріал” – “речовина” ще на декількох прикладах. Корисний предмет – лінійка – зроблений з матеріалу пластмаси. Швидше за все, ця пластмаса – речовина поліпропілен. Віконна рама – фізичне тіло, деревина – матеріал, целюлоза – основна речовина деревини. Лезо ножа – сталеве. Сталь – це сплав, основний компонент

якого – речовина залізо.

А тепер давайте поміркуємо, чому мармур буває різних кольорів. Чому на його поверхні виграє неповторний візерунок? Мабуть, тому, що крім карбонату кальцію до його складу входять домішки, які надають мінералу забарвлення. Аналогічно й лінійки бувають різних кольорів, що залежить від того, який барвник додають до пластмаси. До складу матеріалу гуми для виготовлення автомобільних покришок входять 24 компоненти, найважливішим з яких є хімічна речовина каучук.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


До уроку 2 - Плани-конспекти уроків по натурології


До уроку 2