ЯК ОХОРОНЯТИ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ ЗЕМЛІ

Мета: розширити уявлення учнів про необхідність охорони води; розвивати мовлення, мислення; навчати економно використовувати воду.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Чому в народі про воду кажуть “цариця-водиця”?

– Чи можна отримати високі врожаї там, де мало вологи?

– Чому воду називають “великим санітаром”?

– Як ви розумієте вислів “Водойми – це шляхи сполучення”?

– Чи достатньо прісної води там, де ви живете?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про забруднення водойм і охорону води.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 20-21)

– Пригадайте! Де на Землі міститься вода?

– Поміркуйте і доведіть, що вода і водойми належать до природних багатств кожної країни.

– Про що розповіла рибка Немо?

– Роздивіться і порівняйте фотографії на с. 20. Складіть розповідь за фотографіями.

– Запам’ятайте! Незамінними помічниками в очищенні води є водорості, різні тварини та найдрібніші водяні організми, їх називають “санітарами” водойм.

– Дослідіть і розкажіть!

Коли люди в своїй повсякденній діяльності витрачають прісну воду неекономно?

– Про що нагадав Карасик Золотенко?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розповідь учителя

– З давніх часів люди оселялися в тих місцях, де є вода. Всі великі міста розташовані поблизу джерел води. Тому водойми, з яких беруть воду для населених пунктів, слід охороняти. Якщо таке джерело води забрудниться, то мільйони людей можуть залишитися без води.

Бережіть воду, яка тече з водопровідного крана, хлюпочеться у річках і джерелах. Економне використання води – це турбота про всіх людей, які живуть поряд із нами і житимуть після нас.

Удома перевірте, чи не протікає водопровідний кран, чи справний зливний бачок у туалеті?

Якщо з водопровідного крана вода тече неперервною цівкою завтовшки із сірник, то за добу в каналізацію виллється 500 літрів води.

Якщо вода крапає, то втрати становлять 60 літрів на добу.

Ще більші втрати води – через несправний зливний бачок у туалеті. За добу даремно витече в каналізацію 1300 літрів води.

Несправності цих приладів тільки в одній квартирі призведуть до втрати 700 тисяч літрів води на рік!!!

Охороняти водойми – це те саме, що оберігати життя на Землі, піклуватися про її красу, серед якої живуть люди і багато інших живих істот.

2. Робота в групі

– Запропонуйте, як можна зменшити марні витрати води в побуті.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте висновки на с. 21.

– Назвіть з переліченого те, що завдає шкоди воді: побутове сміття, нафта, водяні тварини, відходи заводів, водорості, несправний кран у будинку.

– Як використовують воду у вашій сім’ї?

– Що означає “економне використання води”?

– Розкажіть, як оберігають природні водойми мешканці вашого населеного пункту.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 20-21.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


ЯК ОХОРОНЯТИ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ ЗЕМЛІ - Плани-конспекти уроків по натурології


ЯК ОХОРОНЯТИ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ ЗЕМЛІ