Яку користь культурні рослини приносять людям?

СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

УРОК 28 Яку користь культурні рослини приносять людям?

Тема. Яку користь культурні рослини приносять людям?

Мета: ознайомити учнів з видами культурних рослин та їх значенням для людини; учити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування, наводити приклади кожної групи; розвивати логічне мислення, мовлення; виховувати дружелюбність, толерантність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

– Відгадайте загадки.

” Сидить

дівчина в коморі,

А коса її надворі. (Морква)

– На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

– Яскраві пелюстки,

І запах пречудовий,

І хочеться усім

Побачити їх знову. (Троянди)

– В чистім полі він росте:

На високих ніжках,

В зелених панчішках,

Квіточки блакитні,

Мов оченьки привітні. (Льон)

– Стиглий колос на ланах,

Всі комбайни – на жнивах.

Вони ходять з краю в край

І збирають…

(урожай).

– Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке. (Яблуко)

– Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груша)

– До яких рослин належать рослини, про які йдеться в загадках?

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку користь приносять людям культурні рослини.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 66-67)

– Пригадайте, які рослини ростуть у природі самі по собі, а які вирощують люди.

– Що таке дикорослі рослини?

– Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?

– Роздивіться фото на с. 66 і розкажіть, які рослини на них зображено.

– Які з цих рослин ростуть у полі?

– До польових культур належать пшениця і жито.

– Поміркуйте: з яких польових культур виготовляють хліб?

– Роздивіться фото на с. 66.

– Як називаються ці групи рослин?

– Закінчить речення.

– Овочі – це…

– Фрукти – це…

– Ягоди – це…

– Назвіть свої улюблені овочі, фрукти, ягоди.

Робота в групах

– Позмагайтеся: хто пригадає більше назв овочів, фруктів, ягід?

– Розгляньте фото і малюнок на с. 67 угорі.

– Що ви бачите?

– Дівчинка питає їжачка: “З якого куща мені можна зривати порічки, а з якого – ще ні?”.

– Як ви гадаєте, що їй порадить їжачок Хитрячок?

– Розгляньте фото на с. 67 унизу.

– Які рослини не висаджують на клумбах?

Завдання для друга природи

– Розкажіть, яку культурну рослину вам хотілося б вирощувати. Яку користь вона дає?

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Тест “Так чи ні?”

– Чи культурні ці рослини:

Помідор, гарбуз, малина,

Морква, жито, огірки,

Мак, кульбаба, буряки?

(Кульбаба – дикоросла рослина, а мак і малина бувають і культурними, й дикорослими.)

– Чи культурні ці рослини:

Кабачки, кавун і дині,

Абрикос і полуниці,

Подорожник і пшениця?

(Подорожник помилково потрапив до переліку культурних рослин.)

2. Робота в парах

– Розкажіть одне одному, які культурні рослини вирощують ваші родини на присадибній чи дачній ділянці.

V. Підсумок уроку

– На які дві групи розподілені всі рослини?

– Які рослини називають культурними? Де їх вирощують?

– Для чого людина вирощує культурні рослини?




Яку користь культурні рослини приносять людям?