Які моря є в Україні?

МОЯ КРАЇНА – УКРАЇНА

УРОК 56 Які моря є в Україні?

Тема. Які моря є в Україні?

Мета: розповісти учням про Чорне та Азовське моря, що омивають береги України; пояснити господарське значення морів; сприяти формуванню екологічного мислення учнів; виховувати пізнавальний інтерес.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

– Я назву декілька слів, а ви скажете, з яким словом вони пов’язані.

Україна, курорти, пляж, Ялта, дельфіни.

– Що об’єднує всі ці слова? (Чорне море)

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що береги України омивають Чорне та Азовське моря.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 1 26-127)

Робота за картою України

– Роздивіться карту України на другому форзаці підручника.

– Яким кольором позначені моря?

– Знайдіть на ній моря, що омивають береги України.

– Як вони називаються?

– Які міста розташовані на берегах цих морів?

– Роздивіться фото на с. 126 і поміркуйте: чому люди люблять

відпочивати на березі моря?

Робота в парах

– Порівняйте: як відрізняються Чорне й Азовське моря за розмірами?

– Як різняться ці моря за кількістю в них води?

– Яке море більше і глибше?

– Яке море тепліше?

– Розгляньте малюнки на с. 127.

– Поміркуйте: на якому з малюнків художник умовно зобразив кількість води у Чорному, а на якому – в Азовському морі?

– За що Чорне море так назвали?

– Якого кольору набуває в ньому вода під час шторму?

– Через значну кількість водоростей Чорне море темніше за інші моря. Можливо, ще й тому його назвали Чорним.

– Розгляньте фото на с. 127.

– Які тварини живуть у Чорному та Азовському морях? Скористайтеся довідковим бюро у підручнику.

– Яка найбільша риба Чорного моря?

– Чи бувають летючі риби? Прочитайте про них у довідковому бюро на с. 139.

– У Чорному морі водиться невелика акула катран. Не схожа на інших риб і чорноморська камбала калкан. Прочитайте про неї у довідковому бюро на с. 137.

– Яке господарське значення морів? (Ними перевозять на морських суднах вантажі. У морях виловлюють багато риби. Береги морів – чудове місце відпочинку.)

Завдання для друга природи України

– Уявіть, що ви перетворилися на дельфіна. Розкажіть про Чорне або Азовське море від його імені.

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота над загадками

– Вона в морі промишляє,

І людей, і риб лякає.

Гострі зуби в два ряди,

Ось плавець стирчить з води.

Краще б в морі потонула

Ця страшна, бридка….(акула).

– В морі плаваю на дні,

Там спокійніше мені,

Як желе, мої боки:

І прозорі, і м’які.

Якщо зловиш мене ти –

Можу руку обпекти! (Медуза)

– У лусці мої боки –

Вони холодні та слизькі.

Плавать можу досхочу,

Та усе життя мовчу. (Риба)

2. Гра “Що “зайве”?”

– Азовське, Тихий, Чорне.

– Дніпро, Свитязь, Дністер.

3. Робота над прислів’ями та приказками про море

– В морі тому води багато, що ніхто її не п’є.

– 3 малих крапель робиться море.

– Ложкою моря не вичерпати.

– Не море топить кораблі, а вітер.

– Хоч море велике, та вода не годиться.

V. Підсумок уроку

– Які моря омивають територію України? Покажіть їх на карті.

– Чим Чорне море відрізняється від Азовського?

– Які тварини живуть у Чорному та Азовському морях?

– Що нового ви дізналися про моря? Поясніть значення морів для людини.

– Чому люди їдуть відпочивати до моря?




Які моря є в Україні?