Перші кроки

АЛГОРИТМИ І ВИКОНАВЦІ

§ 26. Перші кроки

 Перші крокиРудий коте, будь ласка, навчи мене складати скрипти в середовищі Скретч.

 Перші крокиСкладання скриптів у середовищі Скретч нагадує гру в дитячий конструктор Лего. Усі команди, розташовані праворуч, можна перетягувати в область складання скриптів і з’єднувати одна з одною за допомогою виємок. Якщо клацнути на побудованому блоці команд, то виконавець, для якого складено скрипт, його зразу виконає.

 Перші кроки

 Перші крокиДля

зручності кожний набір має свій колір. Наприклад, команди, що примушують виконавців рухатися, належать до синього набору

 Перші кроки команди для відтворення звуків – до пурпурового набору  Перші кроки команди змінення вигляду – до фіолетового набору  Перші кроки

І так далі.

Розгляньмо алгоритм, який допоможе складати скрипти для виконавців.

Алгоритм складання скриптів у середовищі Скретч

 Перші кроки

 Перші крокиСпробуй перетягнути в область складання скриптів команду  Перші кроки

Ця команда

при натисканні на неї змусить виконавця рухатися на вказану кількість кроків.

Так, я не помилився, рух виконавців вимірюється у кроках. Кожний крок – це одна маленька точка на сцені, а розміри сцени в кроках виконавців такі:

 Перші кроки

 Перші кроки Якщо потрібно змінити кількість кроків у команді, то в прямокутний отвір з округлими краями встановлюють курсор і змінюють число.

Якщо ти з першою командою вже впорався, спробуй під’єднати до неї наступну Перші кроки

Ця команда змусить виконавця повернутися. Число в отворі вказує кут повороту.

З’єднавши обидві команди, змусь Рудого кота виконати їх кілька разів.  Перші кроки

 Перші крокиОй, як смішно, Рудий кіт бігає по колу!!! А як йому скомандувати бігти в інший бік?

 Перші крокиЯк ти, напевно, помітив, на зображенні команди, що змушує виконавця обертатися, є стрілка, яка вказує напрям здійснення повороту. У першій команді стрілка вказувала напрям “За годинниковою стрілкою”, а у наборі команд є така сама команда, але зі стрілкою, що вказує протилежний напрям повороту.

Від’єднаємо команду повороту  Перші кроки і, викликавши для неї контекстне меню, вилучимо її:

 Перші кроки а на її місце встановимо іншу команду, що примушує виконавця повертатися проти годинникової стрілки. Спробуй, що вийде.

 Перші крокиЩось у мене Рудий кіт крутився, крутився і зовсім закрутився. Як зрозуміти, куди він зараз спрямований, і як примусити його рухатися прямо вгору або прямо вниз?

 Перші крокиЗверни увагу на область налаштувань спрайта. Тут можна ввести ім’я спрайта, встановити напрямок руху спрайта, задати режим поведінки спрайта.

 Перші кроки

Приклад зміни імені спрайта

 Перші кроки

 Перші кроки Також для встановлення напрямку руху виконавця можна використати команду  Перші кроки

Якщо натиснути на стрілку біля прямокутного отвору зі значеннями команди, то побачимо список, у якому можна встановити один із чотирьох напрямків руху.

 Перші кроки

 Перші кроки Данилку, ти хочеш скласти такі скрипти, щоб керувати рухом виконавців за допомогою клавіш керування курсором?

 Перші крокиЗвісно, хочу!

 Перші кроки Тоді знайомся, команда  Перші кроки розпочинає виконання під’єднаних нижче команд після натискання обраної зі списку клавіші.

 Перші кроки

Розгляньмо приклад скриптів, що примусять виконавця рухатися в потрібних користувачу напрямках. Він задає їх натисканням відповідних клавіш.

 Перші кроки

 Перші крокиКожний окремий скрипт почне виконуватися тоді, коли користувач натисне одну з клавіш керування курсором. Наприклад,

Якщо натиснути клавішу  Перші кроки буде виконуватися скрипт

 Перші кроки

У якому при кожному натисканні клавіші встановлюється напрямок руху вгору і виконавець переміщується на 10 кроків.

Якщо клавішу  Перші кроки натиснути тричі, то виконавець відповідно переміститься на 30 кроків. Спробуй покерувати виконавцем сам!

Запитання та завдання від Комп’юшка

1. Поясни, як відбувається складання скриптів у середовищі Скретч.

2. Які команди з набору Рух ти знаєш і що вони означають?

3. Як визначити напрямок руху спрайта?

4. Назвіть по черзі команди, що дають змогу Рудому коту піднятися до кінця сцени вгору, потім спуститися до самого низу сцени і повернутися в своє початкове положення.

5. Рудий кіт знаходиться в нижньому лівому куті сцени. Склади такі команди, щоб він обійшов усю сцену по периметру.

6. Склади скрипти, щоб керувати рухом виконавця за допомогою клавіш керування курсором. Додай до кожного складеного скрипту команду

 Перші кроки та відстеж зміни у виконанні скрипту.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Перші кроки - Інформатика


Перші кроки