Урок 2. ПІСНЯ – ДУША МУЗИКИ
Вступ
На минулому уроці ми розпочали розучування “Пісні про школу”. Продовжимо її вивчення.
Продовження розучування “Пісні про школу”
Караоке. “Пісня про школу”
Слухання і визначення музичного твору
Для багатьох саме пісня – це найулюбленіший вид музики. Головною в ній завжди є мелодія, яка може “прикрашатися” супроводом. Мелодія може існувати й самостійно! Саме по ній ми впізнаємо пісню.
Прослухайте композицію Якова Степового, проаналізуйте її. Визначте
Аналіз прослуханого твору
Ми переконалися, що пісню не обов’язково співати. Її мелодію можна заграти на інструменті і відчути її пісенність. Пісенність – означає плавність, зв’язність звуків, співучість, протяжність мелодії.
Який Твір ми щойно прослухали? Ця ніжна, лагідна музика дуже схожа на колискову. Автор, Яків Степовий, назвав цей твір “Колискова”.
Завдання
Назвіть авторів “Пісні про школу”.
Що називають “пісенністю” в музиці?
Який характер має твір Я. Степового “Колискова”?
Підсумки уроку
Сьогодні на уроці ми розпочали розглядати однин із “китів” музики – пісню, пригадали і виконали “Пісню про школу”, а також прослухали твір українського композитора Якова Степового “Колискова”.
ПІСНЯ – ДУША МУЗИКИ - Плани-конспекти уроків по музиці
Схожі записи:
Засоби музичної виразності. Ритм. Темп. Робота над піснею “Ода пісні” О. Антоняка. Слухання музики. Л. Ревуцький “Пісня” 5 КЛАС Тема 1. Музика і мистецтво слова. Урок 2 Тема уроку. Засоби музичної виразності. Ритм. Темп. Робота над піснею “Ода пісні” О. Антоняка. Слухання...
ДЖЕРЕЛА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА Урок 1. ДЖЕРЕЛА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА Вступ Запрошуємо вас до чарівного світу музики. Там разом співатимемо пісні, навчимося слухати та розуміти музику, дізнаємося багато нового і...
Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні “Цвіт землі” О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. “Дитячий куточок” 6 КЛАС Тема 2. Я і музика Урок 27 Тема уроку. Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні “Цвіт землі” О. Злотника. Слухання музики. К....
Про що розповів композитор Урок 12 Про що розповів композитор Мета уроку: познайомити першокласників з музикою Й.-С. Баха. Збагачувати їхні уявлення про виразність музичної мови. Розвивати музично-образне мислення, співацькі...
Альтерація, знаки альтерації, спів вправи. Розучування української народної пісні “Вийшли в поле косарі”. Слухання музики. А. Кос-Анатольський. “Незабутній вальс” та “Вальс мі мінор” Ф. Шопена 6 КЛАС Тема 1. Музика як мова почуттів Урок 3 Тема уроку. Альтерація, знаки альтерації, спів вправи. Розучування української народної пісні “Вийшли в поле косарі”....
Закликаймо сонечко Урок 27 Закликаймо сонечко Мета уроку: поширювати уявлення учнів про втілення в музиці образів весняної природи. Пояснити, що таке веснянка-закличка. Показати приклад використання народних мелодій...
Штрихи: легато, стакато. Застосування у вправі. Розучування української народної пісні “Коломийки”. Слухання музики. М. Колесса. “Українська сюїта” 6 КЛАС Тема 2. Я і музика Урок 31 Тема уроку. Штрихи: легато, стакато. Застосування у вправі. Розучування української народної пісні “Коломийки”. Слухання музики. М....
Повторення вивченого матеріалу. Закріплення вивчених пісень. Музична вікторина 7 КЛАС Тема 2. Композиція музичного твору Урок 26 Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу. Закріплення вивчених пісень. Музична вікторина Мета уроку: закріпити з учнями розуміння...
Духовна музика. Меса. Хорал Мета. Ознайомити з особливостями духовної музики та характерними ознаками жанрів у меси та хоралу, розглянути різницю між вокальним та інструментальним романсом, ознайомити з особливостями втілення...
Спів вправ у різних розмірах. Робота над піснею “Цвіт землі”. Слухання музики. В. Сильвестров. Цикл “Тихі пісні” 6 КЛАС Тема 2. Я і музика Урок 28 Тема уроку. Спів вправ у різних розмірах. Робота над піснею “Цвіт землі”. Слухання музики. В. Сильвестров....
Музична мова… і розмова Мета: дати уявлення про спільне і відмінне у розмовній і музичній мовах, про інтонацію як основу розмовного та музичного висловлювань. Уведення до теми доцільно побудувати...
Синтез музики з іншими видами мистецтва. С. Прокоф’єв “Ромео і Джульєтта” балет 8 КЛАС II семестр Тема. Музика в діалозі з сучасністю Урок 19 Тема уроку. Синтез музики з іншими видами мистецтва. С. Прокоф’єв “Ромео і Джульєтта”...
ПОСТАТЬ ТВОРЦЯ (МАРУСЯ ЧУРАЙ) Урок 12. ПОСТАТЬ ТВОРЦЯ (МАРУСЯ ЧУРАЙ) Вступ На попередніх уроках ми познайомилися з особливостями двох жанрів української пісенної творчості: історичними піснями та думами. Ми вже...
Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик. “Гуцульський триптих” 7 КЛАС Тема 2. Композиція музичного твору Урок 22 Тема уроку. Особливі метро-ритмічні характеристики музики. Робота над піснею “Гей, ви, козаченьки”. Слухання музики. М. Скорик....
Вийшли дітоньки на луг Урок 30 Вийшли дітоньки на луг Мета уроку: знайомити учнів з музично-ігровим матеріалом весінньо-літнього циклу, творами українських композиторів. Розвивати музичний слух, співацькі навички, вміння ритмічно...
Програмно-зображальна музика. Слухання музики. М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта “Шахерезада”. Музика та звукові ефекти. Робота над піснею “Хай цвіте червона калина” 8 КЛАС II семестр Тема. Музика в діалозі з сучасністю Урок 20 Тема уроку. Програмно-зображальна музика. Слухання музики. М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта “Шахерезада”. Музика та...
ПІСНЯ – ДУША НАРОДУ. ІСТОРИЧНІ ПІСНІ І семестр Урок 10. ПІСНЯ – ДУША НАРОДУ. ІСТОРИЧНІ ПІСНІ Мета: познайомити дітей з українськими історичними піснями. Прививати любов до української народної культури, звичаїв Розвивати...
Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання музики. П. Чайковський. Симфонія № 6 6 КЛАС Тема 1. Музика як мова почуттів Урок 2 Тема уроку. Метр, розмір, ритмічна вправа. Робота над піснею “Xлоп’ята й дівчатка” А. Островського. Слухання...
Хорова музика Мета Ознайомити з особливостями хорової музики та поняттям “хорова музика”, історією її розвитку та характерними ознаками. ознайомити учнів з поняттям розподілу голосів у хорі, пригадати...
БУДОВА (ФОРМИ) МУЗИКИ (УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ) Урок 34. БУДОВА (ФОРМИ) МУЗИКИ (УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ) Вступ Сьогодні ми узагальнимо знання, отриманні при вивченні теми “Будова (форми) музики” і проведемо музичну вікторину. Прослухайте музичні...
Інструментальний концерт Урок 24. Інструментальний концерт Мета уроку: познайомити учнів із жанром інструментального концерту, визначити його особливості. Дати визначення поняття “концерт”. Розвивати співацькі навички, збагачувати слуховий досвід...
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань Мета. Ознайомити з особливостями жанру симфонічної сюїти, її композиційною будовою та характерними засобами музичної виразності, надавати учням знання про втілення в симфонічній музиці казкових сюжетів,...
Брати-лади Мета: дати уявлення про лад (як елемент музичної мови та засіб музичної виразності) і провідні лади музики – мажор і мінор. Якщо на попередніх уроках...
Лад, мажорний лад, спів вправ. Робота над піснею “В Чорне море наш Дніпро тече”. Слухання музики. О. Бородін. І частина Другої симфонії (“Богатирської”) 5 КЛАС Тема 4. Музика та візуальні образи Урок 20 Тема уроку. Лад, мажорний лад, спів вправ. Робота над піснею “В Чорне море наш Дніпро...
Вокальна музика в театрі та кіно. Урок узагальнення знань Мета. Ознайомити з особливостями вокальної музики в театрі та кіно, розглянути різновиди театральної музики та приклади поєднання жанрів музики у великому синтетичному жанрі опери, мюзиклу,...
ПОДОРОЖ ІЗ ТАНЦЕМ Урок 21. ПОДОРОЖ ІЗ ТАНЦЕМ Вступ Ми сьогодні продовжимо подорож із одним із “китів” музики (танцем). Перед тим повторимо та виконаємо українську народну пісню “Зима...
ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ Урок 19. ПОДОРОЖ ІЗ ПІСНЕЮ Вступ. Поняття теми та арії в опері Кожне з козенят із дитячої опери Миколи Коваля “Вовк і семеро козенят” має...
Камерно-вокальна скринька Мета. Ознайомити з поняттями “камерна музика”, “камерний спів”, “художня пісня”, надати знання про характерні особливості камерної та камерно-вокальної музики, ознайомити з жанрами камерно-вокальної музики, розглянути...
Родинний вогник Урок 24 Родинний вогник Мета уроку: продовжити знайомити учнів із творчістю українських композиторів, із прикладами відтворення в музиці казкових сюжетів. Розвивати емоційну сферу і уяву...
Весняні мотиви в музиці Урок 25. Весняні мотиви в музиці Мета уроку: продовжити знайомити учнів із творами українських композиторів про весну. На прикладі кантати Л. Дичко “Чотири пори року”...
Ти і музика Урок 17 Ти і музика Мета уроку: привернути увагу учнів до ролі музики в нашому житті. Збагачувати уявлення про музичні твори казкового змісту, музику із...
Музика про врожай і працю Урок 7 Музика про врожай і працю Мета уроку: познайомити першокласників з народними і композиторськими творами, що розповідають про врожай і селянську працю. Розвивати музичний...
Народність у музиці та жанрові зв’язки. Є. Станкович “Триптих для скрипки та фортепіано” 8 КЛАС II семестр Тема. Музика в діалозі з сучасністю Урок 33 Тема уроку. Народність у музиці та жанрові зв’язки. Є. Станкович “Триптих для скрипки...
Як музика малює картини природи Урок 25 Як музика малює картини природи Мета уроку: збагачувати уявлення учнів про виразні можливості музики щодо відображення образів природи. Вчити порівнювати музичні образи з...
Різновиди естрадного жанру. Мелодія як основний засіб музичної виразності. Робота над піснею “Мрії юності”. Слухання музики. Ф. Лей. “Історія кохання”, “Ми 8 КЛАС I семестр Тема 1. Відлуння епох у музичному мистецтві Тема. Музичне мистецтво і сучасність Урок 14 Тема уроку. Різновиди естрадного жанру. Мелодія як...