ТЕМА 5.5. БАЗИ ДАНИХ. СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ БАЗАМИ ДАНИХ (10 ГОДИН)
Урок 65
Практична робота 5. Формування форм та звітів
Мета:
– засвоєння навичок створення та дослідження різних об’єктів баз даних у середовищі СУБД Access;
– розвиток в учнів естетичної уяви щодо оформлення документації з використанням комп’ютера;
– виховувати повагу та любов до рідної країни.
Тип уроку: урок закріплення та застосування набутих знань на практиці.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань
Інформаційний диктант
Кожен
Завдання: назвіть кнопку панелі інструментів – елементи управління. Учитель показує картки для кожного варіанта. Наприклад, Варіант 1, питання 23. Назвіть призначення цієї кнопки панелі інструментів:
І варіант | II варіант | ||
Відповідь | Перевірка (+/-) | Відповідь | Перевірка (+/-) |
1 | 2 | ||
3 | 4 | ||
5 | 6 | ||
7 | 8 | ||
9 | 10 | ||
11 | 12 | ||
13 | 14 | ||
15 | 16 | ||
17 | 18 | ||
19 | 20 | ||
21 | 22 | ||
23 | 24 | ||
Оцінка | Оцінка |
Два
II. Практична робота
1. Створити форму за допомогою майстра для зручної роботи з даними, включивши до неї всі поля таблиці “Магазин “Дитяча книга”.
2. Відкрити форму у режимі Конструктора, розташувати об’єкти, змінивши їхній розмір таким чином, щоб інформація входила до вікна форми.
3. Створити базу даних “Гори України”, яка містить поля: назва, висота, розташування. Створити форму для введення даних до бази даних:
– Стиль – камінь;
– оформлення поля – рельєфне;
– створити у формі кнопку “Вперед по записах”;
– здійснити введення даних до бази:
Говерла | 2061 м | Карпати |
Свидовець | 1883 м | Карпати |
Горгани | 1836 м. | Карпати |
Роман Кош | 1545 м | Крим |
Ай-Петрі | 1234 м | Крим |
Демерджи | 1239 м | Крим |
4. Створити звіт за допомогою Майстра звітів.
Створіть звіт до таблиці “Гори України”, що була створена раніше, з такими параметрами:
– поля, що включені до звіту: назва, висота, розташування;
– сортування за зменшенням висоти;
– макет – табличний;
– орієнтація паперу – книжкова;
– стиль заголовку – діловий;
– назва звіту – “Найвищі вершини нашої країни”.
– Перегляньте створений звіт. Зверніть увагу на операції, що можна здійснювати зі звітами.
5. Створити звіт до таблиці “Магазин “Дитяча книга” за допомогою засобів Автозвіту: у стовпець та Автозвіту: стрічковий.
6. Здійсніть редагування створених звітів у режимі Конструктор.
Відредагуйте створені звіти таким чином, щоб уся інформація на них відображалась повністю та була раціонально розташована на аркуші.
III. Підсумок уроку
1. Для чого призначені форми та звіти в базі даних?
2. В яких файлах зберігаються форми та звіти в СУБД Access?
3. Чим відрізняються різні режими створення звітів та форм?
4. Які можливості встановлення параметрів має кожен з цих режимів?
IV. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника або конспекту.