Розділ 2. ОЗДОБЛЕННЯ ВИРОБІВ АПЛІКАЦІЄЮ
Урок № 7
Тема. ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ З АПЛІКАЦІЄЮ
Практична робота “Визначення технологічної послідовності виготовлення виробу з аплікацією”
Мета уроку:
Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення будь-якого виробу, формувати вміння планувати й виконувати технологічні операції;
Розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та співставляти;
Виховна: виховувати потребу проявити
Обладнання, матеріали та наочність: роботи, виконані в техніці аплікації з використанням текстильних матеріалів, ескіз, шаблони деталей, копіювальний папір.
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку.
Щоб нині робота у нас кипіла, працювати ми будемо дружно та вміло!
Отже, сидимо – рівно.
Працюємо – швидко і вправно.
Слухаємо – уважно.
Відповідаємо – точно.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
– Про який вид декоративно-прикладного
– Які є аплікації за використаним матеріалом?
– Як називаються матеріали, що використовують для виготовлення виробу?
– Де застосовують аплікації з текстильних матеріалів?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками, а саме – аплікації з текстильних матеріалів. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Хочу нагадати вам прислів’я “Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш” та “Чим більше науки, Тим розумніші руки”
Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така – “Послідовність виготовлення виробу з аплікацією”.
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА “ВИЗНАЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ З АПЛІКАЦІЄЮ”
(Роботу виконують фронтальним способом.)
1. Аналіз завдань практичної роботи
– Проаналізувати та спланувати технологічну послідовність виготовлення аплікації з текстильних матеріалів.
2. Забезпечення необхідним обладнанням
Роботи, виконані в техніці аплікації з використанням текстильних матеріалів, ескізи до них та шаблони деталей аплікації.
3. Правила організації робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи
4. Колективне виконання завдань практичної роботи
Складання плану виготовлення виробу з аплікацією (за допомогою учителя).
План
1. Виготовлення шаблонів. (Для цього потрібно ескіз скопіювати на картон, щоб вирізати з нього шаблони деталей.)
2. Виготовлення деталей аплікації (обвести шаблон, вирізати).
3. Розміщення та закріплення деталей на фоні відповідно до ескізу.
4. Кінцева обробка виробу: оздоблення, чищення, прасування, оформлення. Копіювання ескізу на картон та виготовлення декількох шаблонів.
5. Підбиття підсумків практичної роботи
Ми ознайомилися з технологічною послідовністю виготовлення виробу. Як ви розумієте термін “технологічна послідовність”?
VI. РЕФЛЕКСІЯ
Карта самооцінки
Як добре я працював зі своїми товаришами? | Завжди | Звичайно | Іноді | Ніколи |
Я співпрацював з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей | ||||
Я ретельно працював над завданням | ||||
Я висловлював свої ідеї | ||||
Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу | ||||
Я підбадьорював інших |
VII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Підготувати тканину та шаблони для майбутнього виробу.
IX. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ