УРОК 48
Тема. Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані
Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця “Швидкість. Час. Відстань”.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
– Виправити помилки.
– Скласти й розв’язати задачі
Рухомий об’єкт | Швидкість | Час | Відстань |
Автомашина | 90 км/год. | 3 год. | ? км |
Сокіл | 200 км/год. | 2 год. | ? км |
Реактивний літак | ? км/год. | 2 год. | 4000 км |
– Розв’язати задачу.
Велосипедист був у дорозі 3 год., а мотоцикліст – 2 год. На скільки більше кілометрів проїхав мотоцикліст, ніж велосипедист, якщо швидкість мотоцикліста 90 км/год., а велосипедиста – 14 км/год.?
– Робота
Картка 1 (для учнів з високим рівнем знань)
По асфальтованому шосе автомобіль проїхав 292 км за 4 год., по грунтовій дорозі – 76 км за 2 год. На скільки швидкість авто по шосе була більша, ніж по грунтовій дорозі?
Картка 2 (для учнів достатнього й середнього рівня знань)
Машина їхала 3 години зі швидкістю 60 км/год. Зворотний шлях вона подолала за 4 години. З якою швидкістю вона подолала зворотний шлях?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Задача
Галка пролетіла 100 км зі швидкістю 50 км/год. Скільки часу летіла галка?
Під час розв’язання задачі учні роблять висновок: щоб знайти час, треба відстань поділити на швидкість.
2. Первинне закріплення. Розв’язання задачі № 400
3. Розв’язання задачі № 401 за кресленням (слід з’ясувати, що відбувається зі швидкістю за течією й проти течії)
4. Фізкультхвилинка
5. Розв’язання задачі № 402. Складання таблиці, плану розв’язання
1000 : 100 = 10 (хв.) – час руху;
400 : 10 = 40 (м/хв.) – швидкість плавця.
6. Самостійна робота
I варіант – приклади № 403, 404 (І рядок);
II варіант – приклади № 403, 404 (ІІ рядок).
7. Розв’язання задачі з логічним навантаженням № 405
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
№ 406, 407.