УСНЕ ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Урок 41. УСНЕ ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40 – 8. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з прийомами обчислень для випадків віднімання виду 40 – 8; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати пізнавальний інтерес, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях; виховувати почуття колективізму, відповідальності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 54, завдання 328; 329)

Завдання 328

– Прочитайте кругові приклади.

Завдання 329

– Скільки таких споруд ще треба встановити?

2. Усна лічба

1) Гра “Угадай приклад”.

Приклад записаний на дошці, закритий карткою з відповіддю. Діти називають різні приклади з цією відповіддю, намагаючись угадати приклад, записаний на дошці.

60 =

30 =

2) Заміна чисел – круглих десятків сумою за зразком.

 УСНЕ ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40

3) Складання “ланцюжків”.

70 – це 10 і 60

100 – це 10 і 90

60 – це 10 і 50

3. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

1; 3; 7; 13; 21; ..; …

– Щоб продовжити ряд, потрібно встановити закономірність, за якою отримано кожне наступне число в цьому ряді. Назвіть ці числа. (1; 3; 7; 13; 21) Скільки ще чисел

потрібно записати в цьому ряді? (3)

– Як змінюються числа в цьому ряді? (Зростають.) Давайте дізнаємося, на скільки одиниць збільшено кожне наступне число порівняно з попереднім. На скільки одиниць збільшено друге число порівняно з першим? (На 2.) Третє число порівняно з другим? (На 4.)

– Запишіть, на скільки одиниць збільшено четверте число порівняно з третім і п’яте число – порівняно з четвертим. (Четверте – на 6, п’яте – на 8.)

– Запишіть у ряд числа, які показують, на скільки збільшували кожне наступне число. (На 2; 4; 6; 8)

– Хто здогадався, яке наступне число буде в цьому ряді? (10) Що воно показує? (Число, яке йде за числом 21, буде на 10 більше; це число 31.)

– Назвіть два числа, які йдуть за числом 31. (43 і 57) Як отримали 43? (31 + 12) 57? (43 + 14)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з прийомами обчислень для випадків віднімання виду 40 – 8.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 54-56)

Завдання 330. Усне виконання завдання

– Скільки десятків у кожному із чисел: 20; 50; 100?

– Полічіть десятками від 10 до 100; від 100 до 10.

Завдання 331

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 332. Колективне опрацювання матеріалу

– Розгляньте записи та малюнок і прочитайте пояснення.

40 – 8 = 32

10 – 8 = 2

30 + 2 = 32

– Від числа 40 треба відняти 8. 40 – це 4 десятки. Візьмемо 1 десяток. Це 10 одиниць. Від 10 віднімемо 8, залишиться 2 од. До 3 дес. додати 2 од., буде 32. Яку властивість використали?

Правило

1. Кругле число розклади на доданки, один з яких дорівнює 10.

2. Від десяти відніми одиниці.

3. Отриманий результат додай до десятків, що залишилися.

Завдання 333

Учні з допомогою вчителя пояснюють кожний спосіб обчислення.

Учні пояснюють так: “50 – 4: 50 – це 40 і 10, відніму 4 від 10, вийде 6 і 40, всього 46”.

Особливу увагу потрібно звернути на віднімання декількох одиниць з 100. Наприклад, 100 – 5. Пояснення: 100 – це 90 і 10 (пишуть під прикладом); віднімаємо 5 від 10, вийде 5; 90 та 5 – вийде 95.

Завдання 334. Робота в парах

– Покажіть на метровій лінійці: перший десяток сантиметрів; другий; третій.

Завдання 335

Учні за допомогою шкали лінійки знаходять різниці.

Завдання 336*

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

У коробці є білі, сині й червоні кульки. Усього 6 кульок. Червоних кульок на 3 більше, ніж синіх. Скільки в коробці білих кульок? (1 с. + 4 ч. + 1 б. = 6. Отже, білих – 1 кулька.)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Математичні кінцівки”

20 – 5 = (10 + 10) – 5 = 10 – 5 + 10 = …

50 – 7 = (40 + 10) – 7 = …

70 – 3 = …

60 – 9 = …

2. Самостійна робота

 УСНЕ ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічної задачі

Дві дівчинки йшли з школи додому, а назустріч їм три хлопчики. Скільки всього дітей йшли додому? (2 дівчинки)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– З якими прийомами обчислень ознайомилися на уроці?

– Оцініть свою роботу?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 56, завдання 337; 338.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
УСНЕ ВІДНІМАННЯ ВИДУ 40