Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані

УРОК 48

Тема. Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані

Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; вдосконалювати обчислювальні навички.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця “Швидкість. Час. Відстань”.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

– Виправити помилки.

 Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані

– Скласти й розв’язати задачі

за таблицею.

Рухомий об’єкт

Швидкість

Час

Відстань

Автомашина

90 км/год.

3 год.

? км

Сокіл

200 км/год.

2 год.

? км

Реактивний літак

? км/год.

2 год.

4000 км

– Розв’язати задачу.

Велосипедист був у дорозі 3 год., а мотоцикліст – 2 год. На скільки більше кілометрів проїхав мотоцикліст,

ніж велосипедист, якщо швидкість мотоцикліста 90 км/год., а велосипедиста – 14 км/год.?

– Робота за картками.

Картка 1 (для учнів з високим рівнем знань)

По асфальтованому шосе автомобіль проїхав 292 км за 4 год., по грунтовій дорозі – 76 км за 2 год. На скільки швидкість авто по шосе була більша, ніж по грунтовій дорозі?

Картка 2 (для учнів достатнього й середнього рівня знань)

Машина їхала 3 години зі швидкістю 60 км/год. Зворотний шлях вона подолала за 4 години. З якою швидкістю вона подолала зворотний шлях?

II. Вивчення нового матеріалу

1. Задача

Галка пролетіла 100 км зі швидкістю 50 км/год. Скільки часу летіла галка?

Під час розв’язання задачі учні роблять висновок: щоб знайти час, треба відстань поділити на швидкість.

2. Первинне закріплення. Розв’язання задачі № 400

3. Розв’язання задачі № 401 за кресленням (слід з’ясувати, що відбувається зі швидкістю за течією й проти течії)

4. Фізкультхвилинка

5. Розв’язання задачі № 402. Складання таблиці, плану розв’язання

1000 : 100 = 10 (хв.) – час руху;

400 : 10 = 40 (м/хв.) – швидкість плавця.

6. Самостійна робота

I варіант – приклади № 403, 404 (І рядок);

II варіант – приклади № 403, 404 (ІІ рядок).

7. Розв’язання задачі з логічним навантаженням № 405

 Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані

III. Підсумки уроку

IV. Домашнє завдання

№ 406, 407.




Прості та складені задачі на визначення швидкості, часу і відстані