РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА
Тема 8. ВИДІЛЕННЯ
УРОК 51. Регуляція кількості води в організмі
Освітня мета: дати поняття про рефлекторний характер виведення сечі та рефлекторний механізм потовиділення, ознайомити з регуляцією кількості води в організмі.
Основні поняття і терміни: сфінктер, потовиділення, гомеостаз.
Обладнання: таблиці “Будова органів сечовиділення”, “Будова шкіри”.
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Перевірка знань учнів. (Обговорення
2. Біологічний диктант.
– Кінцеві продукти обміну речовин виділяються з організму через…
– До сечовидільної системи належать такі органи:…
– Нирка складається з таких частин:…
– Структурною і функціональною одиницею нирки є…
– Первинна сеча утворюється в…
– Вторинна сеча утворюється в…
– Сеча збирається у…
– Процес переходу води та неорганічних речовин з крові називається…
– Реабсорбцією називається процес…
– До складу вторинної сечі входить…
– Збирні трубочки, зливаючись, утворюють
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Рефлекторний характер виділення сечі. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
2. Рефлекторний характер потовиділення. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
3. Регуляція кількості води в організмі. (Розповідь учителя зі складанням схеми).
III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
– Як регулюється водно-сольовий обмін нервовою системою?
– Як регулюється водно-сольовий обмін гуморальними речовинами?
– Як виводиться сеча із сечового міхура?
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника.
Підготувати повідомлення про захворювання шкіри та їхню профілактику.