Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського “Голубий вагон”. Слухання музики. І частина Третьої симфонії “Героїчної” Л. ван Бетховена

5 КЛАС

Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 21

Тема уроку. Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського “Голубий вагон”.

Слухання музики. І частина Третьої симфонії “Героїчної” Л. ван Бетховена

Мета уроку: закріплювати з учнями вміння і навички відтворення ритмічних вправ; розвивати ритмічний слух та музичну пам’ять; виховувати інтерес до програмної музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, фортепіано, магнітофон, аудіозапис, портрет

Л. ван Бетховена, репродукція скульптури И. Пінзеля “Святий Юрій на здибленому коні вражає дракона”.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.

II. Розспівування.

ІІІ. Ритмічна вправа.

 Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського Голубий вагон. Слухання музики. І частина Третьої симфонії Героїчної Л. ван Бетховена

– Який розмір вправи?

– Що він означає?

– Як називаються долі у 4 – дольному розмірі?

– Проплескаємо вправу рахуючи на 1і 2і 3і 4і.

(Діти поплескують вправу. Бажаючих опитую індивідуально).

IV. Розучування

пісні варто розпочати

1. 3 бесіди про їхні улюблені мультфільми, в яких дуже багато дитячих пісень.

Російський композитор Володимир Шаїнський писав музику до мультфільмів, зокрема “Чебурашка та Крокодил Гена”. Сьогодні ми вивчимо з вами, діти, одну з таких пісень: “Голубий вагон”. Ви її послухаєте і скажете, що є основною темою тексту пісні: розповідь про поїзд чи, можливо, щось інше.

2. Художній показ пісні.

3. Бесіда за прослуханим твором.

Голубий вагон

Слова Е. Успенського

Музика В. Шаїнського

Український текст Н. Забіли

Рухливо

 Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського Голубий вагон. Слухання музики. І частина Третьої симфонії Героїчної Л. ван Бетховена

 Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського Голубий вагон. Слухання музики. І частина Третьої симфонії Героїчної Л. ван Бетховена

– Отже, основна думка змісту тексту – це рух уперед, переборення усіх перешкоди. Жити весело і будувати щасливе майбутнє.

4. Розучую пісню по фразах за нотним текстом. Звертаю увагу на розмір при ключі, паузи, які зустрічаються, та репризу. Слідкую, щоб діти, співаючи, не викрикували, оскільки пісня за характером весела і знайома.

VI. Слухання музики.

Бесіда.

Образотворче мистецтво – це живопис і скульптура, яке зображає зримі предмети. Музика більше передає душевний стан людини і те, як вона відноситься до навколишнього світу. Жоден вид мистецтва не можна замінити іншим, а лише доповнити один одного, підсилюючи сприйняття тих чи інших образів.

Людвіг ван Бетховен, німецький композитор, теж написав програмний твір. Це Третя симфонія, яка має назву “Героїчна”. Саме слово “герой” має велике значення. Герой – це людина, яка відвойовує право на свободу, рівність, любов, щастя. І все це композитор зобразив у симфонії за допомогою музичних засобів. Слухаючи І частину, погляньте на репродукцію скульптури Й. Пінзеля “Святий Юрій на здибленому коні вражає дракона”, що уособлює перемогу добра над злом.

– Якими засобами музики зобразив свого героя Л. ван Бетховен?

– Чим скористався скульптор Й. Пінзель, зобразивши свого героя?

– Чи підсилює музика Бетховена образне сприйняття скульптури?

(Слухання твору, враження дітей).

VI. Підсумок уроку.




Ритмічна вправа з використанням пауз. Розучування пісні В. Шаїнського “Голубий вагон”. Слухання музики. І частина Третьої симфонії “Героїчної” Л. ван Бетховена