ВИСЛОВЛЮВАННЯ. АЛГОРИТМИ З РОЗГАЛУЖЕННЯМ І ПОВТОРЕННЯМ
§ 21. Середовище Скретч, що вже знаємо
Комп’юшку, ми знову будемо вчитися складати алгоритми та реалізовувати їх у середовищі Скретч?
Так, Данилку, ми продовжимо вивчати нові алгоритмічні структури та нові команди середовища Скретч і, зрештою, зможемо скласти цікаві скретч-історії, скретч-ігри та інше.
Тоді я маю пригадати все, що я вже вивчив.
І я тобі в цьому допоможу.
Довідка
– Алгоритмом називають порядок дій, що дає змогу виконати певні задачі, а виконавцями – тих, хто їх виконує.
– У кожного виконавця є власна система команд, тобто набір зрозумілих йому команд, які він здатен виконати.
– Інструкції для комп’ютера (алгоритми) – це комп’ютерні програми.
– Скретч – це середовище програмування, де можна створювати власні програми, ігри, цікаві історії, мультфільми та багато іншого.
– Виконавця в середовищі Скретч називають спрайт.
– Інструкції, складені для виконавця в середовищі
– Сцена – місце для виконання створених проектів: історій, ігор, анімацій.
Деякі команди в середовищі Скретч
Для складання скриптів блоки-команди, що розташовані праворуч від частини вікна, перетягують в область складання скриптів і з’єднують один з одним за допомогою виємок. Виконання скрипту розпочинається після того, як відбулась одна із зазначених подій:
– користувач натиснув на кнопку із зеленим прапорцем (якщо команда була використана під час складання скрипту);
– користувач навів вказівник на складений скрипт і натиснув ліву клавішу миші;
– користувач натиснув на клавішу, яка була вказана в команді і ця команда була використана під час складання скрипту.
Алгоритм додавання нового фону в середовищі Скретч
Вилучити зайве зображення фону можна, натиснувши на кнопку:
Алгоритм додавання нового виконавця в середовищі Скретч
Приклад складених скриптів для скретч-історії “Як Василь гриби в лісі збирав”
Опис виконання скриптів у даному проекті
Рудий кіт Василь після натискання на зелений прапорець встановлює напрямок руху “праворуч”, а три виконавці – гриби – одночасно з’являються на сцені. Після очікування з інтервалом у 2 секунди Василь здійснює рух у зазначеному напрямку на 90 кроків, а перший гриб зникає зі сцени. Через наступні 2 секунди Василь здійснює знову рух у зазначеному напрямку на 90 кроків, і зникає другий гриб. Ще через 2 секунди Василь знову рухається на 90 кроків, і зникає третій гриб.
У середовищі Скретч за допомогою власного графічного редактора можна створювати нові або редагувати наявні спрайти та фони.
Данилку, я пропоную тобі подивитися, як реалізується ця скретч-історія практично на комп’ютері.
Призначення інструментів графічного редактора
Запитання та завдання для Компюшка
1. Який зв’язок між алгоритмами і виконавцями?
2. Наведи приклади команд середовища Скретч.
3. Поясни, як складаються і виконуються скрипти в середовищі Скретч.
4. Назви дії алгоритму для зміни фону сцени.
5. Назви дії додавання нового виконавця в середовище Скретч.
6. Установи за зразком фон сцени, виконавців та їхні дії.
7. Придумай і склади скрипти для власної скретч-історії.
8. Придумай ім’я та характер, що може мати виконавець – Рудий кіт Василь, і склади синквейн (невеличкий твір, що складається з 5 рядків) за алгоритмом.
1. Запиши в перший рядок ім’я виконавця.
2. Запиши в другий рядок два слова з властивостями виконавця.
3. Запиши в третій рядок три слова, що позначають дії, які може виконувати виконавець.
4. Запиши в четвертий рядок речення з трьох-чотирьох слів, що описує твоє ставлення до виконавця.
5. Запиши в п’ятий рядок одне слово-підсумок, що характеризує виконавця, описує твоє ставлення до нього.