ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Що ми знаємо про текст, речення, слово
412. Виконайте тестові завдання.
1. Визначте, яке з речень належить до тексту-міркування
А Горизонт – це край неба, що сьогодні весь червонів призахідним сонцем і аж палахкотів ясним вогнем.
Б Горизонт – це лінія видимого перетину неба й землі.
В На мою думку, горизонт – це уявна лінія, де небо зливається із землею.
Г Горизонт – це місце, де небо сходиться із землею.
2. Визначте, у якому реченні є однорідні члени
А Діти ніжно торкалися до колосків
Б Діти ніжно торкалися до колосків руками, гладили та цілували їх.
В Діти гладили колоски руками.
Г Діти милувалися повними колосками пшениці.
3. Визначте, у якому реченні є фразеологізм
А Мовчазний, замріяний стоїть зимовий ліс.
Б Ніжно вплітається в гомін Дніпра добре та щире Шевченкове слово.
В Тимка любили за те. що був із нього майстер на всі руки.
Г Дика груша стоїть у цвіту, наче облита білим молоком.
4. Доберіть до дієслова сміється слова, з якими воно вживатиметься в переносному значенні. Запишіть.
413. Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви. Перекажіть
Ідеш ран..ою в..сною листяним лісом і дивуєшся: ще кіл..ка днів тому він був сірий і непривітний, а зараз молода зелен.. відчайдушно тягнет..ся вгору до неба. А там повіл..но пливут.. з півдня на північ білі хмари. Поміжд..ревами та кущами ро..сипалис.. фіалки, проліски, ряст. Серед гіл..я лунают.. дзвінкі пташині голоси.
У мелодію в..сняного лісу вплітаєт. ся ще один звук. Ніби хтос.. торкає струну віолончелі, і вона озиваєтеся приємним звуком. Це джміл.. прилетів по нектар. Задні ніжки гет.. укриті пилком. Мабуть, джміл.. відвідав квіти верби та назбирав його там… (За Степаном Мацюцьким).
– Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.
– Позначте у виділених реченнях головні та другорядні члени.