ЗВУКИ І БУКВИ
Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах
3
1. Прочитайте вірш.
На столі було не пусто:
І салат, і огірки.
Захотілося зайчатам
Все оте намалювати.
Валентин Кириленко
– Назвіть підкреслені слова одним словом. Поділіть ці слова на склади для переносу.
– Продовжіть речення, виписуючи назви овочів в абетковому порядку.
На столі лежали: буряки, … .
– Поділіть ці слова на склади. У виділених словах вимовте голосні звуки.
Склад
2. Прочитайте склади. “Зберіть” і запишіть слова. Складіть речення з одним словом. Запишіть.
– Поділіть слова на склади для переносу.
Сполучення букв йо пишемо на початку слова й складу. Буквосполучення йо при переносі розривати не можна.
Слова з буквосполученням йо треба переносити так: га-йок, ма-йор, сер-йоз-ний.
3. Прочитайте текст, розкриваючи дужки.
У лісовій хатці жив вуйко* Йой.
Навесні й улітку він полюбляв снідати, обідати
Вуйко Йой заходився
Розкладати на листочку (лопух)
Свій
Три (суничка), заячий
І (ліщина)
Його сніданок був готовий.
За Галиною Малик
Вуйко – дядько.
– Спишіть третій абзац, розкриваючи дужки. Підкреслені слова поділіть на склади для переносу.
Складіть і запишіть власне речення з виділеним словом.
Спишіть другий абзац вправи 3. Назвіть звуки у виділеному слові. Зробіть звукову схему цього слова.
4
1. Розляньте малюнки.
– Запишіть назви предметів. Поділіть слова на склади для переносу.
– Зі словом йорж складіть і запишіть речення.
2. Прочитайте текст.
Сидів Ярко на траві й дивився, як струмок несе листочок верби в гайок. Біля Ярка гойднулася травинка. На ній умостився маленький зелений коник.
Тієї ж миті Ярко почув музику – забриніло, задзвеніло.
Наче трава черкнула* об вітер. То польовий зелений коник.
Черкнула – ударила чим-небудь об щось.
– Перекажіть прочитане. Спишіть перші три речення. Поділіть виділені слова на склади для переносу.
– Зробіть звуко-буквену схему підкресленого слова.
3. Доберіть відповідні слова у колонку зліва.
Один | Багато |
Трави | |
Вітри | |
Коники |
Спілкуймося красно
Услухайтеся у звуки природи. Захоплюйтеся ними, адже природа – наш найкращий учитель.
Спишіть другий абзац вправи 2.