ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 43. СКЛАДАННЯ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ.
ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ
Мета: навчати учнів складати і розв’язувати приклади на віднімання за малюнками, доповнювати рівності, вимірювати і порівнювати довжини відрізків; вести поняття “рівні відрізки”; удосконалювати вміння писати цифри; розвивати увагу, мислення; виховувати спостережливість.
Хід
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Усна лічба. Гра з м’ячем
– Назвіть число, яке йде за числом 2.
– Яке число знаходиться між числами 7 і 9.
– Назвіть “сусідів” числа 7.
– Назвіть число, яке більше 3, але менше 5.
– Після якого числа йде число 6?
– Назвіть число, попереднє до числа 4.
2. Гра “Засели будиночки”
3. Гра “Встав необхідні знаки”
– Який знак використали для розв’язання рівностей? Запишіть рівності в зошит.
Фізкультхвилинка
III.
1. Робота за підручником (с. 50)
Завдання 1
– Скільки було бананів на тарілці? Скільки бананів з’їла мавпочка? Скільки залишилося бананів на тарілці?
– Складіть за малюнком приклад на віднімання.
– Скільки було листочків на дереві? Скільки листочків зірвав вітер? Скільки залишилося листочків на дереві?
– Складіть за малюнком приклад на віднімання.
Завдання 2
– Які числа потрібно вставити?
– Як їх називають?
Завдання 3
– Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (б + 4; 7 + 3; 9 – 3; 8 – 2; 4 – 3; 5 – 4; 8 – 7) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання.
Завдання 4
– Скільки відрізків?
– Виміряйте довжини відрізків.
– Чи є відрізки однакової довжини?
– Відрізки однакової довжини називають рівними.
Завдання 5
– Складіть і розв’яжіть приклади від Плюса Плюсовича і Мінуса Мінусовича.
2. Каліграфічна хвилинка. Написання цифр 2; 4; 5
3. Розв’язування прикладів на додавання і віднімання, використовуючи числовий промінь
Зошит свій я відкриваю,
Навкісець його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
До роботи я берусь.
5 + 1 =
4 – 1 =
6 + 2 =
7 – 1 =
8 – 3 =
9 – 4 =
4. Веселі задачі
– На полиці вісім книг.
Толя зняв одну із них.
Хто тепер сказати б зміг.
Скільки на полиці книг?
– П’ять метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один,
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх,
Цих метеликів прудких.
– Пташка мала пташенят,
П’ять сіреньких малят.
Раптом трапилась біда:
Випало одне з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді?
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Яку дію повторили?
– Яким знаком вона позначається?
– Наведіть власний приклад на віднімання.
– Які відрізки називають рівними?