Тема: УРЗМ 4. Складання художнього тексту за початком, сюжетними малюнками і планом
Мета: вчити учнів складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.
Обладнання: підручник, зошит.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня, я вітаю всіх вас.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.
– Прочитайте складену за малюнками розповідь.
2. Робота в парах
– Прочитайте слова. Виділіть в них закінчення й основу.
Весна, весняний, з весною, веснонька.
Стіна, настінний, під стіною, у стіні.
Книжка, книжковий, у книжці, книжкою.
Сестра, сестрі, сестрою, сестру.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми будемо складати художній текст за початком, серією сюжетних малюнків і планом.
IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 54, впр. 114)
– Прочитайте початок розповіді.
Загублена рукавичка
Пізньої
З гарним настроєм і барвистим листячком діти йшли додому. Раптом Сашко почав плакати, він помітив, що загубив рукавичку. Однокласники довго шукала її, але так і не знайшли. А рукавичка лишилася самотньо лежати під кущиком.
– Коли і де відбувалася подія?
Робота в парах
– Розгляньте малюнки у підручнику (стор. 54, впр.114). Розкажіть, що було спочатку, що – потім, що – на останку.
– Складіть речення.
– Прочитайте план.
1. Екскурсія до парку.
2. Загублена рукавичка.
3. Знайомство з польовою мишкою.
4. Довгі зимові вечори.
5. Весняне сонечко.
6. Зернятко яблуньки проросло.
7. Відкриття і радість хлопчика.
– Складіть продовження розповіді.
– Доберіть до слів назви ознак.
Мишка (яка?)…
Хатка (яка?)…
Зернятко (яке?)…
Паросток (який?)…
Хлопчик (який?)…
Якось повз рукавичку бігла польова мишка. Рукавичка попросила її пожити у ній. Разом завжди краще і не так сумно взимку. Мишка погодилася і перенесла свої запаси у рукавичку.
Пухнастий сніг накрив нову хатку мишки товстим шаром, щоб їм було тепло і затишно довгими зимовими вечорами.
Пригріло весняне сонечко. Радісна мишка повернулася на поле. А в рукавичці із її запасів лишилося зернятко яблуньки.
Сніг розтанув, рукавичка намокла, а зернятко під теплим сонячним промінням пустило тоненький паросток. Поступово він зміцнів, і незабаром у парку з’явилася нова яблунька.
Сашко пішов погуляти після уроків до парку. Раптом він помітив молоденьку яблуньку, яка росла із його рукавички. Хлопчик зрадів і з легким серцем повернувся додому.
2. Самостійна робота. Складання художнього тексту
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Перевірка виконаної роботи. Редагування.