Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему “Зустріч птахів”

Урок 90

Тема. Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему “Зустріч птахів”

Мета: продовжувати формувати вміння перевіряти ненаголошені е, и в корені; розширювати лексичний запас учнів; формувати навичку роботи з орфографічним словником; виховувати повагу до старших, до народних традицій, любов до природи і праці.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 129)

– Назвіть

перевірні слова. (Мед, слива, гриб, цегла, дим, пекар)

– Назвіть корені у парах слів.  Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему Зустріч птахів

2. Хвилинка чистопису

 Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему Зустріч птахів

– Запишіть і позначте корінь у споріднених словах.

– Які вироби з борошна можна купити в магазині “Хліб”? (У магазині “Хліб” можна купити хлібину, батон, печиво, пряники.)

– А що означає слово хліб у цьому реченні?

За селом, куди не кинеш оком, – все хліба, хліба. (Поля, засіяні житом, пшеницею)

3. Самостійна

робота (вправа 134)

– Які перевірні слова допомогли вам визначити пропущену букву?

– Назвіть слово, протилежне за значенням, до слова холодно.

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Коментоване письмо (вправа 138)

– Прочитайте колискову. Кому з вас співали колискові?

– Пам’ятаєте їх? Про що вони? Розкажіть.

– З тексту нашої колискової треба виписати слова, в яких необхідно перевіряти написання букв е, и в корені за правилом. (Летять, землі, лебедята, питати, весни) Доберіть їх.

– Написання якого слова треба запам’ятати або перевіряти за словником? (Дитя) Відкрийте орфографічні словники і знайдіть це слово.

2. Колективний аналіз текстів (вправи 137, 136)

– Для вас бабусі співали колискові. А от що зробила для свого онука Юркова бабуся, прочитайте у вправі 137.

– Який зачин у тексті? А кінцівка? Для чого вжито в тексті виділені слова?

– Що вас найбільше вразило в цьому тексті?

– Опишіть так, як запам’ятали, руки бабусі.

– Як ви зрозуміли бабусині слова? Прочитайте їх ще раз.

– А навіщо Юркові був потрібен голуб? Як ви думаєте?

– Пошукайте відповідь у вправі 136. Прочитайте текст.

– Навіщо ж випікали пташок із тіста?

– Як закликали пташок?

– Спишіть речення, у якому є звертання до жайворонків.

– Доберіть усно перевірні слова до тих, у яких пропущені букви. Запишіть слова зі вставленими буквами.

3. Зустріч із юннатами (театралізація)

– Заходьте, будь ласка. Ми вас слухаємо.

Юннати. Ми – юннати, юні натуралісти, юні любителі природи. Ми принесли вам листівки-запрошення. Незабаром буде свято, але щоб узяти в ньому участь, треба підготуватися. Як?

Здогадайтесь за малюнком на листівці. А ми пішли далі. На нас чекає ще багато цікавих справ.

– Складіть розповідь про те, як учні готуються до зустрічі птахів.

– Яке речення про підготовку до зустрічі птахів запишемо? (Усі дружно готуються зустріти птахів.)

4. Самостійна робота (вправа 133)

– Зачитайте перевірні слова і літери, які вставили.

IV. Підсумок уроку

– Як треба перевіряти ненаголошений голосний звук [е], [и] в корені?

– Як називаються слова, які допомагають вставити пропущені букви?

– Коли перевіряємо написання слів за словником?

– За яким саме?

V. Домашнє завдання з інструктажем

Правило, с. 57, вправа 140.




Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених е, и в корені слова. Складання усної розповіді на тему “Зустріч птахів”