6 КЛАС
Тема 2. Я і музика
Урок 32
Тема уроку. Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею “Коломийки”.
Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії
Мета уроку: закріпити з дітьми поняття “змінний розмір” на мелодичній вправі; розвивати музично – ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до української народної музики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано.
Хід уроку
I. Організація
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
III. Сольфеджування вправи.
1. Характеристика вправи.
– Що характерно для вправи?
(Те, що розміри тут чергуються 2/4 3/4 2/4 3/4).
– Як такий розмір називається?
(Змінний).
– Охарактеризуйте II і IV такти.
(Тут синкопа).
– Що таке синкопа?
2. Сольмізація вправи.
3. Настройка.
4. Сольфеджування вправи. Бажаючих опитую на оцінку.
IV. Роботу над українською народною піснею “Коломийки” продовжую, звертаючи увагу дітей
Коли діти добре вивчили текст пісні, пропоную заспівати її з танцювальними, рухами.
V. Слухання музики.
1. Вступна бесіда.
Діти, перш ніж послухати “Концертну імпровізацію”, ми повинні згадати, що ж таке імпровізація.
Імпровізація – це складання музики без попередньої підготовки. Народні співаки, інструменталісти розвивають наспіви в процесі виконання.
Досить часто ви можете почути твори, основна мелодія яких піддасться ритмічним, динамічним змінам, а її окремі частини можуть виконуватися у різних регістрах, розширюючи цим тембральну палітру музики. Усе це надає музичним творам варіаційного викладу. Даний твір набуває інструментальної риси, але зберігає при цьому свою мелодичну та ладово – інтонаційну основу.
Відомо, що найдавнішими музичними інструментами в Україні були сопілка, волинка, трембіта, кобза, бандура, цимбали, скрипка. Усі вони входили до складу “троїстої музики”, які й виконували значні за обсягом і досить складні музичні твори. Послухайте “Концертну імпровізацію” на буковинські народні мелодії у виконанні оркестру народних інструментів і визначте за тембром, які інструменти оркестру ви чуєте.
2. Слухання твору.
3. Характеристика почутого.
– Чим відрізняється симфонічна музика від інструментальної?
– Які почуття викликає почутий музичний твір?
4. Повторне слухання.
V. Підсумок уроку.