МОВА І МОВЛЕННЯ
Спорідненість мов
109
1. Прочитайте вірш.
Мама – то сонечко рідне.
Сонечко, хоч і земне.
Слово її заповітне
Гріє і живить мене.
Іван Гнатюк
– Про кого розповідається у вірші? З чим автор порівнює матусю у вірші?
– Прочитайте виділені рядки. Як ви розумієте написане? Спишіть.
2. Прочитайте текст.
3 раннього дитинства з маминих пісень, бабусиних казок ви вчите українську мову.
Чи задумалися ви, звідки прийшло в нашу мову те чи інше слово, назва того чи іншого предмета? Якби ви цим
З журналу
– Прочитайте спочатку слова, які звучать подібно, а потім ті, які звучать по-різному.
Українською | Російською | Білоруською |
Слово | Слово | Слово |
Рідне | Родное | Родноє |
Правда | Правда | Прауда |
– Спишіть із тексту питальне речення.
3. Прочитайте
В українській мові є слова, які прийшли до нас з інших мов. Познайомтеся з такими словами:
Грецька мова: бібліотека, горизонт, філософія, граматика;
Латинська мова: школа, клас, студент, екзамен;
Англійська мова: ескалатор, комбайн, чемпіон, трамвай, тролейбус, метро;
Італійська мова: композитор, піаніно, соло.
– Які слова вам добре знайомі? З якої вони мови?
– Складіть по одному реченню з відомими вам словами з кожної мови.
5. Розгляньте малюнки.
– Запишіть слова-назви цих предметів. Це нові слова в українській мові. Які ще нові слова вам відомі? Складіть і запишіть речення з ними.
Прочитайте текст.
Українс..ка мова є державною мовою в..країні.
мовою збереглося дуже багато народних пісен.. , казок, переказів і легенд. Нею написано багато пісен.. , віршів, оповідан…
– Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.
– Підкреслене слово поділіть на склади для переносу.