УРОК 33. Створення і декорування моделей одягу з паперу та картону. Костюм для Незнайка
Мета: удосконалювати навички дизайну одягу для казкового героя; учити гармонійно заповнювати аплікацією площину виробу, естетично оздоблювати виріб; розвивати уяву, фантазію; виховувати старанність, охайність.
Обладнання: кольоровий папір або тканина, картон, ножиці, кольорові олівці, клей, пензлик.
ХІД УРОКУ
I. Організація уроку
Припиніть шуміть, вертіться,
До роботи ви зберіться.
Вже дзвінок нам дав наказ –
Працювати
Бо урок буде незвичний,
Прийде гість, ще й симпатичний.
О. Придаток
II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок
1. Бесіда
– О! До нашого салону краси завітали відвідувачі. (Показ ілюстрації Кота в чоботях, Червоної Шапочки, Івасика-Телесика). Тож вам потрібно впізнати, хто це, і запропонувати такий одяг, який був би зручний для них.
– А чому Червона Шапочка повинна бути тільки в червоній шапочці, а Івасик-Телесик – у солом’яному брилі?
– А чому Кіт у чоботях повинен бути в чоботях, а не в туфлях?
(Діти розповідають, який одяг повинен мати кожен
Маленькі дзвіночки на дверях заспівали пісеньку, і до салону вбіг ще один казковий герой. Спробуйте відгадати загадку.
2. Відгадування загадки
В капелюсі з круглими полями,
У штанцях коротких до колін.
Бешкетливий вдачею своєю,
Не хотів учитися, бо лінь.
Хто він, швидко відгадайте,
Ну звичайно – це… (Незнайко).
– Пригадайте твір М. Носова “Пригоди Незнайка та його друзів”. Розкажіть найкумедніші історії, які траплялися з Незнайком. (Як Незнайко був художником, поетом…)
III. Мотивація навчальної діяльності
– Сьогодні на уроці створимо костюм для Незнайка за малюнком або за власною уявою.
IV. Вивчення нового матеріалу
Твій одяг вийде, мов картинка:
Все по тобі – рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться –
Стій рівно і не смій крутиться.
Коротулька Незнайко вирізнявся серед друзів не лише бешкетливою вдачею, а й чудернацьким одягом. Він носив яскравий блакитний капелюх, жовті штанці та помаранчеву сорочку із зеленого краваткою.
1. Робота з підручником (творчість учителя) (с. 52, 53)
2. Правила безпечної поведінки з ножицями
Робота в парах “Ти мені – я тобі” (учні по черзі ставлять запитання щодо дотримання правил безпечної поведінки з ножицями)
Фізкультхвилинка
– Діти, спробуймо повторити рухи Незнайка. Цікаво, як це у нас вийде. Постараймося побути акторами.
3. Гра “Маленький актор”
– Станьте навшпиньки й повільно опустіться на п’ятки. Готові?
– Який вираз обличчя був у Незнайка, коли він їв кислий лимон?
– Як Незнайко вдихав аромат квітів?
– Як він розглядав себе у дзеркалі?
– Як шукав у темряві двері?
– Як поводився, коли його лоскочуть?
– Як дивився на дуже яскраве сонечко?
– Як поспішав до друзів?
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 59)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
– Що на уроці вам сподобалось?
– Що ви виготовляли?
– Чия робота сподобалася найбільше?
1. Виставка та оцінювання робіт учнів
2. Прибирання робочого місця