ТЕКСТ
Тема, основна думка, заголовок тексту
13. Прочитайте.
Уранці Оля виглянула у вікно й не впізнала побаченого.
Зелене листя на деревах змінилося на жовте, оранжеве й навіть коричневе. Сонце за вікном не світило так яскраво. Удень Оля пішла до парку. Осінь розмалювала його всіма барвами. Дівчинка йшла килимом із різнобарвних листочків. Вона набрала повний оберемок жовтогарячих і червоних листків, підкинула їх угору. Листочки закружляли у вальсі з вітерцем.
Чудова
– Доведіть, що прочитане є текстом. Прочитайте зачин і кінцівку. Доберіть заголовок. З основної частини випишіть речення зі словами Оля, вона, дівчинка, за допомогою яких автор уник повторів.
– Підкресліть головні та другорядні члени у виділеному реченні.
14. Прочитайте.
У маленькому місті дуже любили театр. Афіші сповіщали про нову прем’єру*. Люди чекали нової вистави. Наставав омріяний день. Мешканці міста одягали найкраще вбрання і йшли до театру.
Юрко взяв із кошика солодку ягоду малини й проковтнув. Ягода
Дорогою чоловіки купували квіти. Люди зустрічали знайомих і разом ішли на виставу. Театр виблискував урочистою красою. Усі чекали початку спектаклю (За Гурамом Петріашвілі).
Прем ‘єра – перша вистава п’єси в театрі, перший показ естрадної, концертної або циркової програми.
– Чи можна назвати прочитане текстом? Визначте тему тексту. Спишіть, вилучивши речення, які не стосуються теми тексту.
– Згадайте, що ми називаємо текстом, темою й основною думкою тексту.
15. Прочитайте заголовки.
Солодкі ягоди. День театру. Парк восени.
– Який із цих заголовків стосується змісту тексту вправи 13, а який – вправи 14? Складіть і запишіть текст, заголовком якого є виділене речення.
16. Складіть і запишіть текст на тему “Моя допомога в сім’ї”.