Торгові посередники у зовнішній торгівлі

Торгові посередники у зовнішній торгівлі – фізичні та юридичні особи (підприємства, фірми, компанії та ін.), які завдяки праці комерсантів високої кваліфікації, накопиченому передовому досвіду, знанням кон’юнктури ринку тощо сприяють обміну товарами і послугами. Своєю діяльністю вони забезпечують зниження витрат обігу, прискорюють оборот капіталу, зменшують термін реалізації продукції. Крім того існують Т. п. у з. т., які здійснюють передпродажну доробку продукції, поліпшуючи її якість, дизайн, а отже, конкурентоспроможність. Наприкінці

90-х XX – початку XXI ст. майже половина світової торгівлі здійснювалася через цих посередників. Т. п. у з. т. і виробники товарів на світовий ринок нерідко укладають договори комісії, договори поставки, договори доручення, договори на подання та ін. Так, згідно з договорами комісії, зовнішньоторговельні організації укладають контракти від свого імені (отримуючи за це комісійну винагороду), або за кошт постачальників експортних або замовників імпортних товарів. У цих договорах зазначають номенклатуру товарів, термін дії угоди, територію, на якій діють Т. п. у з. т., передбачають права експортерів і посередників.
Основними видами таких прав є: 1) не виключне право – не обмежує право продавця (експортера) особисто або через посередників реалізовувати на певній території товари, аналогічні товарам, зазначеним в угоді з посередником, якому надано виключне право реалізації; Т. п. у з. т. не має права на винагороду за продані без його участі товари; 2) виключне (монопольне) право, за якого експортер позбавлений права реалізації на певній території самостійно або через посередників товарів, аналогічних зазначеним в угоді з посередником-монополістом та ін.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Торгові посередники у зовнішній торгівлі - Економічний словник


Торгові посередники у зовнішній торгівлі