Таємниця музики в тому, що вона знаходить | невичерпне джерело там, де мова змовкає.
Ернст Гофман
Мета. Продовжувати ознайомлювати учнів з різновидами знаків альтерації; збагачувати знання учнів з музичного мистецтва; вчити розрізняти знаки альтерації; розвивати вміння поєднувати спільне та відмінне в музичних творах; виховувати інтерес до народного та всесвітнього фольклору.
Методично-дидактичне забезпечення уроку. Музичний інструмент (за наявності – і фортепіано, баян, акордеон), музично-темброві інструменти, програвач
Хід уроку і
І. Організаційна частина.
Хай дзвенить пташиний спів
І біжить-дзюрчить струмок,
А шкільний дзвінок скликає
Учнів на новий урок.
Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя). Музичне привітання. Повідомлення теми уроку. Робота з підручником, с. 95. Музична гра Василя Верховинця “Ой вийтеся, огірочки” (див. урок № 28). Слухання музики.
Микола Лисенко “Експромт ля мінор”.
Загальні відомості про композитора.
Микола Віталійович Лисенко (див. урок № 12).
Подарунок
Хід вправи. Учні стоять. Починаючи з ведучого, кожний по черзі засобами пантоміми зображає якийсь предмет чи поняття і “дарує” його сусіду (морозиво, квітку, кішку, сонце, свій настрій тощо). Сусід “приймає подарунок” і робить якийсь інший подарунок наступному учаснику.
VII. Вивчення пісні.
Слова В. Клинца та Н. Андрусіч, музика М. Катричка “Писанка” – розучування.
Слухання пісні у виконанні вчителя чи фонограми +. Робота над пісне, с. 96-97.
VIII. Пізнавальний екскурс в минуле.
Аналіз почутого. Цікаві розповіді. Робота в зошиті. Підсумок уроку. Релаксація.