Мета: вчити учнів зв’язно висловлюватися, збагачувати лексичний запас школярів; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз’єднанням; виховувати чемність, привітність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми та мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра “Який склад загубився?”.
(Наприклад: дівчин-[ ]-, хлоп-[ ]- ді-[ ]-, де-[ ]-во, со-[ ]-ка.)
2) Гра “Нові слова”.
– Замінюючи букви, утворіть нові слова. (Наприклад: майка – гайка – чайка; дід – рід…)
Тік
Суд –
Рев –
Гак –
Бук –
Калина –
3. Повторення правил сидіння за партою під час письма
4. Повторення і закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо малих букв, у яких є подовжена з петлею: у, д, в, з.
5. Словникова робота
Грунт, гудзик.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 23)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ
Завдання 1
– Напишіть каліграфічно:
Д д добрий
Доброго дня! Доброго вечора!
2. Пропедевтика української мови
– Послухайте. Знайдіть слова, які означають, до кого звертаються.
ДОБРИЙ ДЕНЬ
Сонце
Вже до ліжка мама йде.
– Добрий день, матусю мила!
– Добрий день!
Все усміхнене навколо
Від заквітчаних вишень.
– Добрий день, садок і поле!
– Добрий день!
В. Крищенко
– Зробіть мені, тату, човник та весельце, я буду рибку ловити і вас годувати.
– Куди тобі, синку, ти ще малий,- каже батько.
– Чи пам’ятаєте, з якої казки цей уривок?
Учитель звертає увагу на зміну закінчення у звертаннях.
Мама – мамо, матуся – матусю, друг – друже, подруга – подруго, сусідка – сусідко, товариш – товаришу, Михайло Іванович – Михайле Івановичу, Ольга Сергіївна – Ольго Сергіївно.
3. Виконання письмових вправ
Завдання 2
– Доповніть речення словами ввічливості та запишіть його.
4. Мовленнєва діяльність
– Прочитайте, закінчіть думку.
Завдання 3
– Ми говоримо:
– “Здрастуйте”, коли…
– “До побачення”, коли…
– “Будь ласка”, коли…
– “Спасибі”, коли…
– “На добраніч”, коли…
Завдання 4
– Складіть речення за малюнками. Використовуйте слова ввічливості.
– Послухайте текст.
Ранок. Андрійко прокинувся.
– Доброго вечора, татусю! – сказав він. Татусь усміхнувся до сина і відповів:
– Доброго…
– Поміркуйте, що не так сказав Андрійко. Що відповів синові татусь?
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмо під диктовку слів, речень
Віктору тато купив лото. Наталка мотала нитки. Тимур літав літаком у Київ.
2. Списування з друкованого шрифту
“Післябуквар” (с. 21), слова прощання.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого навчалися на уроці?
– Які слова ввічливості запам’ятали?